شناسهٔ خبر: 67468450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹ عضو طالبان پاکستان کشته شدند

اسلام‌آباد - ایرنا - ارتش پاکستان از عملیات نیروهای امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا و کشته شدن ۹ عضو گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، طی عملیات اطلاعات پایه نیروهای امنیتی در منطقه خیبر ۷ تروریست از جمله دو سرکرده تحریک طالبان پاکستان کشته شدند.

در عملیات دیگری در منطقه "لاکی مروات" واقع در ایالت خیبرپختونخوا نیز ۲ تروریست دیگر کشته شدند که در طراحی و اجرای بسیاری از حملات انتحاری و حمله مستقیم به نیروهای امنیتی پاکستان دست داشتند.

پاکستان در دو سال اخیر شاهد افزایش بی‌سابقه حملات مرگبار علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی خود بود و دولت این کشور مدعی است که از دلایل اصلی تشدید ناآرامی‌ها در پاکستان استفاده تروریست‌ها و عناصر ضدپاکستانی از قلمروی افغانستان است و حاکمان فعلی این کشور توانایی لازم برای پرداختن به نگرانی همسایگان خود را ندارند. در عین حال کابل بارها این اتهام اسلام‌آباد را رد کرده است.

پاکستان امیدوار بود که تسلط طالبان در افغانستان به ریشه کن کردن تهدید تحریک طالبان پاکستان کمک کند. اما برخلاف آن انتظارات، حملات تحت حمایت این گروه ضدپاکستانی افزایش یافت.

نظر شما