شناسهٔ خبر: 67460539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۱۹ هزار سند مالکیت در شاهرود صادر شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره ثبت اسناد و املاک شاهرود گفت: ۱۹ هزار و ۳۸۰ فقره سند مالکیت خصوصی و دولتی از تابستان سال ۱۴۰۲ تاکنون صادر شد.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا حسین‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صدور یک‌هزار و ۶۴۰ فقره سند به طور میانگین در ماه از جمله فعالیت‌های اداره ثبت اسناد و املاک شاهرود طی یک‌سال گذشته است.

وی با بیان اینکه حدنگاری زمین‌های کشاورزی ملی و واحدهای مسکونی از وظایف این اداره است، ابراز کرد: برای ۹۹ درصد از زمین‌های ملی که به مالکیت منابع طبیعی به نمایندگی از دولت در آمده است طی این بازه زمانی تثبیت و سند صادر شد.

حدنگاری بیش از ۵۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی شاهرود

حسین‌پور با اشاره به اینکه یک درصد بقیه به دلیل نقص در سابقه ثبت نشد، اظهار کرد: حدنگاری(کاداستر) ۵۰ هزار و ۲۲۱ هکتار زمین‌های زراعی شهرستان شاهرود پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در تیرماه ۱۴۰۲ در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به تعیین تکلیف و صدور سند برای ۹۱ درصد از زمین‌های زراعی شاهرود، افزود: ۲ هزار و ۱۶۱ فقره سند مالکیت برای زمین‌های دولتی طی این بازه زمانی صادر شد که یک‌هزار و ۸۶۱ فقره آن مربوط به طرح نهضت جهش تولید مسکن ۱۰ روزه انجام شد.

وی از صدور ۱۱۷ فقره سند وقف خبر داد و گفت: ۸۶۲ فقره سند مالکیت برای منازل مسکونی در بافت روستایی طی این مدت صادر شد.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شاهرود ادامه داد: یکی دیگر از وظایف این اداره، رسیدگی به مطالبات طلبکاران است که در این زمینه شعبه اجرای ثبت شهرستان فعال شد.

وی به وظایف شعبه اجرای ثبت اشاره کرد و گفت: چک‌های بلامحل، مهریه، قراردادهای بانکی، اسناد در رهن بانک و همچنین شارژ ساختمان، از جمله موارد رسیدگی به شکایات این شعبه است.

حسین پور با بیان اینکه طی سال گذشته در شعبه اجرای ثبت یک‌هزار و ۷۵۶ پرونده تشکیل شد، افزود: از این تعداد یک‌هزار و ۳۶۰ پرونده پس از رسیدگی کارشناسان مختومه شد.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف این اداره تعامل با شعبه‌های دادگستری در زمینه بازداشت املاک و رفع آن و همچنین پاسخ به استعلام‌ها است که طی سال گذشته هشت هزار و ۴۰۰ استعلام پاسخ داده شد و ۲ هزار و ۸۹۲ فقره از این استعلام‌ها مربوط به بازداشت املاک بود.

رییس اداره ثبت اسناد و املاک شاهرود ادامه داد: ۱۰ هزار و ۶۴۱ استعلام دفاتر اسناد رسمی در زمینه معاملات شخصی طی سال ۱۴۰۲ پاسخ داده شد.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

نظر شما