شناسهٔ خبر: 67456636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان سمنان:

کیفیت آرای صادره در محاکم تجدیدنظر سمنان مطلوب است

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه کیفیت آرای صادره در محاکم تجدیدنظر سمنان مطلوب است، گفت: تاکید داریم که آرا باید در کمال دقت، سرعت و صحت صادر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق اکبری صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از محاکم تجدید نظر سمنان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کیفیت آرا صادره در محاکم تجدیدنظر سمنان مطلوب است، بیان کرد: تاکید داریم که آرای صادره باید در کمال دقت، سرعت و صحت باشد.

وی با بیان اینکه محاکم دادگاه تجدیدنظر در دستگاه قضائی نقش بسیار مهمی دارند، افزود: شعب دادگاه‌های تجدیدنظر با ارائه نظرات تخصصی و صدور آرا متقن در احقاق حقوق نقشی راهبردی و کلیدی دارند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه شعب دادگاه‌های تجدیدنظر به لحاظ صدور آرا متقن و با رویکرد نظارتی و هدایتی عمل می‌کنند، تاکید کرد: آرای صادره از این دادگاه‌ها به واسطه آن جایگاه عالی و قطعیتی که دارند در نظام دادرسی اهمیت ویژه ای دارد.

اکبری همچنین گفت: علاوه بر اینکه در رسیدگی‌های قضائی، سرعت توأم با دقت همواره بایستی مدنظر باشد، آرای صادره از محاکم تجدیدنظر به عنوان یک منبع آموزشی برای محاکم بدوی و سندی مهم نزد حقوق دانان و علاقمندان به مباحث حقوقی محسوب می‌شود.

نظر شما