شناسهٔ خبر: 67455964 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سفارت پیگیر حمله به رای دهندگان ایرانی در لندن است

سفارت ایران بر احقاق حقوق شهروندان ایرانی رای دهنده که هدف حمله معاندین قرار گرفتند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سفارت پیگیر حمله به رای دهندگان ایرانی در لندن است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پیگیری‌های این سفارت برای احقاق حقوق هموطنانی که در جریان انتخابات هدف هجمه روانی و فیزیکی جریان و اقلیت داعشی معاندین قرار گرفته اند از جمله وظایف تردیدناپذیر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن است که با قوت پیگیری می‌شود.
در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران آمده است همه افرادی که در فرایند دمکراتیک انتخاب رییس جمهور جدید ایران متعرض رای دهندگان شدند، به انحاء مختلف باید در دادگاه‌های انگلیس پاسخگوی اعمال و رفتار‌های شبه تروریستی خود باشند.
در این بیانیه به نقل از کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان آمده است برخود واجب می‌دانیم از مشارکت پرشور همه ایرانیان عزیز مقیم بریتانیا در مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همکاری و همراهی آنان با سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن و هیات‌های اجرایی و نظارتی قدردانی کنم.
علی متین فر افزود: به رغم جو سازی و بی اخلاقی معاندین در برخی از شعبه‌های رای گیری، میزان مشارکت در انتخابات مرحله اول، با همراهی ایرانیان عزیز مقیم انگلستان از میزان مشارکت در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری، بالاتر رفت و این خود نشانی از صلابت ایرانیان مقیم از یک سو و پوچی رفتار‌های تکفیری و مستبدانه معاندین سست عنصر انقلاب اسلامی از سویی دیگر است.
در این بیانیه تاکید شده است که مدارک رفتار‌های خشونت آمیز با رای دهندگان، شعار‌های نفرت آمیز و تعارضات فیزیکی به هموطنان عزیز جمع آوری شده و از مسیر‌های مناسب برای پیگیری حقوقی در اختیار مقام‌های مرتبط در بریتانیا قرار داده خواهد شد.
در این بیانیه ابراز امیدواری شده است هموطنان غیور و وفادار ایران اسلامی با مشارکت گسترده در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری که روز جمعه پانزدهم تیر ماه مصادف با پنجم جولای در شعب رای گیری در بریتانیا برگزار خواهد شد، گام بزرگی را که جمعه گذشته در جهت تحقق رکن جمهوریت نظام برداشته اند تکمیل کنند.
در بیانیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان آمده است تردید نکنید که معاندین داعشی، از این حضور غیرتمندانه شما عصبانی اند و انشالله روز جمعه آینده عصبانی‌تر هم خواهند شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلستان با اعلام اینکه جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، در اطلاعیه‌هایی به آگاهی عموم خواهد رسید افزود: روز جمعه منتظر قدوم مبارک و حضور پرشور شما ایرانیان عزیز در شعب دهگانه رای گیری در لندن و شهر‌های دیگر بریتانیا هستیم.

نظر شما