شناسهٔ خبر: 67454800 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشارکت مشهدی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری هفت درصد افزایش یافت

مشهد-ایرنا- معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: مردم این شهرستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۵۰.۱ درصد مشارکت داشته‌اند که در مقایسه با دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری بیش از هفت درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

مهدی ناصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم شهرستان مشهد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳ درصد مشارکت داشته اند.

وی شمار واجدان شرایط رای دادن در شهرستان مشهد را ۲.۴ میلیون نفر عنوان و بیان کرد: مجموع آرا ماخوذه صحیح در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این شهرستان یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۹ رای بوده است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد اظهار کرد: جلیلی با کسب ۵۵.۲ درصد آرا شامل ۶۶۳ هزار و ۷۳۲ رای و پزشکیان با کسب ۲۲.۶ درصد از مجموع آرا، ۲۷۲ هزار و ۱۷۸ رای کسب کردند.

وی افزود: قالیباف نیز ۱۷.۳ درصد از مجموع آرا به میزان ۲۰۷ هزار و ۸۸۷ رای و پورمحمدی نیز ۸ صدم درصد کل آرا به میزان ۹ هزار و ۹۱۲ رای را کسب کرده اند.

ناصری با بیان اینکه مشارکت مردم این کلانشهر در جریان انتخابات اسفند ماه مجلس نیز هفت درصد رشد داشت، اظهار کرد: علت اصلی افزایش مشارکت درک و بینش عمیق مردم این کلانشهر از ضرورت نقش آفرینی در کارزار سیاسی انتخابات بوده است.

وی میزان مشارکت در مشهد را بالاتر از میانگین استان و کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی و حضور همه گروه ها و جناح های سیاسی در چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر دلیل افزایش مشارکت در شهرستان مشهد بوده است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: فرمانداری مشهد برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات ۱۳ کمیته تشکیل داد که ۲ کمیته مشارکت مردمی و بانوان ماموریت ویژه‌ای برای افزایش مشارکت اقشار مختلف بویژه بانوان و جوانان در انتخابات هشتم تیرماه داشتند.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش و چهار شهر و حدود ۳۰۰ روستای کوچک و بزرگ افزون بر چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی، مردم این خطه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت ۴۹.۳۹ درصدی را به ثبت رساندند.

پزشکیان و جلیلی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و بدین ترتیب جمعه هفته آینده ۱۵ تیرماه مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

خراسان رضوی با حدود هفت میلیون نفر جمعیت افزون بر چهار میلیون و ۹۰۰ هزار واجد شرایط رای دادن دارد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه همزمان با سراسر کشور در چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رای ۳۴ شهرستان خراسان رضوی برگزار شد.

نظر شما