شناسهٔ خبر: 67448283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان | لینک خبر

در مرکز فرهنگی هنری گندمان شکل گرفت

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

در ایام و اعیاد گذشته تعدادی از دختران عضو مرکز فرهنگی هنری گندمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برای عروسک‌های دوست داشتنی خود، چادر دوخته و به آنها پوشاندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، طرحی در مرکز گندمان شروع شد که از سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر شروع و تا اعیاد قربان و غدیر ادامه و به پایان رسید.
ایده‌ی ابتدایی این طرح توسط مسئول مرکز فرهنگی هنری گندمان مطرح شده و با کمک مربیان و والدین اعضا انجام شد. زهرا علایی ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت روز دختر، این کار را شروع کردیم و در آن‌روز، مرکز گندمان میزبان ۴۰ نفر از دانش‌آموزان و اعضای مرکز بود که طی هماهنگی به عمل آمده تمامی آنان همراه با عروسک‌هایشان در مرکز حضور پیدا کردند.
علایی گفت: مهمان ویژه در این برنامه "محبوبه اسکندری" کارشناس و مشاور آموزش و پرورش بود که در مورد عفاف و حجاب برای کودکان و نوجوانان حاضر در جلسه صحبت کرد و بعد از صحبت‌های او و وصف و ستایش یک دختر شایسته و محجوب، روش دوخت چادر با استفاده از تکه‌های پارچه به اعضای دختر، آموزش داده شد و هر کدام از آنها یاد گرفتند تا برای تکمیل چادر (مثل چادر جشن تکلیف) از نوار تزئینی یا روبان و گل‌های کوچک استفاده نمایند.
مسئول مرکز گندمان گفت: اعضا، ابتدا پارچه‌ها را به اندازه‌ی قد و پهنای عروسک‌ خود برش داده و چادرهایشان را در قامت عروسک‌هایشان دوختند و با تماشای ظاهر عروسک بعد از پوشش چادر و نشان دادن چادرهایشان به همدیگر لحظات شادی را با هم سپری کردند.

گفتنی است در این میان تعدادی بودند که پارچه مناسب برای دوخت چادر نداشتند و تعدادی دیگر هم بعد از شنیدن چنین خبری، خواستند که در دوخت چادر برای عروسک‌هایشان شرکت کنند که به ترتیب در هفته‌ها و اعیاد بعدی این کار را انجام داده و به همه‌ی آنها بر اهمیت پوشش اسلامی تاکید شد.

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

کودکان کانونی برای عروسک‌هایشان چادر دوختند

نظر شما