شناسهٔ خبر: 67446910 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراضات علیه سیاست‌های بایدن/مقابله با جو بایدن حامی نسل‌کشی

ایسنا : ده‌ها تن از معترضان حامی فلسطین در شهر نیویورک آمریکا در ضمن تلاش برای مختل کردن برنامه جذب کمک‌ مالی برای ستاد انتخاباتی جو بایدن، با نیروهای پلیس درگیر شدند.

صاحب‌خبر -

 

این معترضان به محل برگزاری این برنامه در سالن «همرشتاین» در نزدیکی خیابان هشتم در مرکز شهر نیویورک وارد شدند و ضمن تظاهرات خود پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی با مضمون درخواست کناره‌گیری بایدن را به نمایش گذاشتند.

پلیس شهر نیویورک اعلام کرد معترضان حامی فلسطین قبل از ورود به این مکان ابتدا با تجمع در پارک میدان مدیسون در خیابان بیست و ششم شرقی به سمت شمال و بعد غرب راهپیمایی کرده و در نزدیکی سالن مذکور با برخورد نیروهای پلیسی که می‌خواستند آنها را متوقف کنند، مواجه شدند.

63086892

 

سخنگوی واحد پلیس شهر نیویورک اعلام کرد این معترضان به سمت نیروهای پلیس بمب‌های دودزا پرتاب کردند و ماموران در ضمن درگیری با تظاهرکنندگان ۳۷ تن از آنها را بازداشت کردند.

روزنامه «نیویورک دیلی نیوز» نوشت، این درگیری‌ها به جراحت کسی منجر نشد. ویدیوهایی از درگیری‌ها در فضای مجازی منتشر شدند که در آنها نیورهای پلیس دارای تجهیزات ضد شورش درگیری‌های شدیدی با تظاهرکنندگانی که بسیاری از آنها صورتشان را با ماسک و پارچه پوشانده‌اند پیدا کرده‌ و با خشونت در حال بازداشت معترضان هستند. بسیاری از معترضان نیز به منظور فرار وارد دودی که منطقه را فرا گرفته می‌شوند.

گروهی که این تظاهرات را سازماندهی کرد با عنوان گروه «در طول عمر ما» (Within Our Lifetime) شناخته می‌شود؛‌ گروهی که شعارش «مقابله با جو بایدن حامی نسل‌کشی» است و این شعار را در قالب اعلامیه‌هایی توزیع کرده است.

روی این اعلامیه‌ها نوشته شده است: «سیاستمداران پشتیبانی نسل‌کشی در شهر نیویورک جایی ندارند. جو بایدن طرفدار نسل‌کشی و هر کسی که حامی او و نسل کشی در فلسطین باشد در هر جایی که برود با اعتراضات مواجه می‌شود.»

به گزارش رسانه‌های آمریکایی جو بایدن که در مراسم ستادش در این مکان برای جذب کمک‌ مالی حضور یافته بود بعد از ۲ ساعت حضور، این محل را ترک کرده و با معترضان روبرو نشد.

63086893

پلیس نیویورک اعلام کرد برای ۲۵ نفر از ۳۷ معترضی که در این تظاهرات بازداشت کرده احضاریه به اتهام از بین بردن نظم عمومی صادر کرده است. گروه سازمان دهنده این تظاهرات با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی «ایکس»‌ آن را موفقیت آمیز خوانده و نوشت: «صدها معترض به رغم بی رحمی و سرکوبگری شدید پلیس و بازداشت‌ شدن ده‌ها نفر از مترضان به خیابان‌های منهتن ریختند تا با غزه همبستگی اعلام کرده و با جو بایدن حین بازدیدش از شهر نیویورک روبرو شوند.»

این اعتراضات در پی عملکرد ضعیف جو بایدن در اولین مناظره مربوط به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با رقیب جمهوریخواهش دونالد ترامپ طی پنجشنبه شب گذشته برگزار شد.

گروه سازمان دهنده اعتراضات اخیر نیویورک تصریح کرد: «بایدن به شهر نیویورک آمد اما با چیزی بجز معترضانی که در حمایت از فلسطین، به منهتن ریخته بودند مواجه نشد.»

تظاهرات مذکور تنها یکی از ده‌ها تظاهرات حامیان فلسطین در نیویورک از زمان شروع جنگ غزه در پی عملیات طوفان الاقصی رزمندگان مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر گذشته در سرزمین‌های اشغالی است.

روز ۱۲ ژوئن حامیان فلسطین به روی ساختمان خانه «آن پاسترناک»، مدیر اجرایی موزه بروکلین و دیگر اعضای هیات مدیره آن در بروکلین و منهتن رنگ قرمز پاشیده و خواستار تحریم «اسرائیل» توسط این موزه شدند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما