شناسهٔ خبر: 67438470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حاجی بابایی: در حوزه فضاهای آموزشی کشور ما نیاز به اعتبارات قابل توجه داریم

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه فضاهای آموزشی کشور ما نیاز به اعتبارات قابل توجه داریم، گفت: دولت ۱۲ همت برای ساخت فضاهای آموزشی در سال جاری پیش‌بینی کرده بود مجلس شورای اسلامی نیز پنج همت به آن اضافه کرد تا ساخت فضاهای آموزشی سرعت بگیرد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حوزه فضاهای آموزشی کشور ما نیاز به اعتبارات قابل توجه داریم، گفت: دولت ۱۲ همت برای ساخت فضاهای آموزشی در سال جاری پیش‌بینی کرده بود مجلس شورای اسلامی نیز پنج همت به آن اضافه کرد تا ساخت فضاهای آموزشی سرعت بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، حمیدرضا حاجی بابایی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه پس از استماع و توضیحات وزیر آموزش و پرورش پیرامون تدابیر اتخاذ شده برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ گفت: میثاق ملی ما سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است این سند تحول بنیادین است که تمام آنچه که باید در آموزش و پرورش اتفاق بیفتد را براساس مبانی قرآنی و اسلامی و روش‌های بین‌المللی در بر می‌گیرد. اکنون ما میزان تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را نمی‌دانیم. لازم است یک سنجه‌ای صورت بگیرد تا ما بدانیم چه میزان سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تحقق پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: مساله بعدی جذب نیروی انسانی است. مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر دانشگاه فرهنگیان دارد مجلس شورای اسلامی نیز بودجه دانشگاه فرهنگیان را در سال ۱۴۰۳ به بیش از دو برابر افزایش داده است تا هم دانشجوی کافی جذب شود و هم استادان خوب به کار گرفته شود. در حوزه فضاهای آموزشی کشور ما نیاز به اعتبارات قابل توجه داریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت ۱۲ همت برای ساخت فضاهای آموزشی در سال جاری پیش‌بینی کرده بود مجلس شورای اسلامی نیز پنج همت به آن اضافه کرد تا ساخت فضاهای آموزشی سرعت بگیرد. بحث سرمایش و گرمایش مدارس به ویژه در خوزستان و مدارس گرمسیری نیاز به توجه دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: نظام رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم همه زحمات مجلس شورای اسلامی و دولت نیاز به اصلاحاتی دارد. در بحث نیروی انسانی آموزش و پرورش دولت سیزدهم همه تلاش خود را به کار گرفت. ما در بودجه سال ۱۴۰۳ برای معلمان خرید خدمات حکمی آوردیم که می‌تواند از ۲۴ ساعت به حق‌التدریسی‌ها استفاده کند و از اول مهرماه می‌توان از این نیروگاه استفاده کرد سرایداران مدارس از جمله اقشار دیگری هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: ما در سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه پرورشی در نظر گرفتیم تا با راهیان نور و راهیان پیشرفت، معلمان و دانش‌آموزان ما بتوانند با اتفاقاتی که در کشور رقم خورده آشنا شوند. بحث بیمه طلایی معلمان نیاز به تقویت دارد دستگاه‌های بیمه‌گذار باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام

نظر شما