شناسهٔ خبر: 67424565 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مشاور متقی: غربی‌ها نمی‌خواهند در تعامل با طالبان عقب بمانند

مشاور وزیر خارجه طالبان با اشاره به گسترش روابط منطقه با کابل گفت سیگنال‌ها نشان می‌دهد غربی‌ها هم نمی‌خواهند در تعامل با طالبان عقب بمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذاکر جلالی» مشاور متقی و رئیس اداره سوم وزارت خارجه حکومت طالبان با انتشار پیامی در «ایکس» اظهار داشت میزان درک سیاسی میان کابل و کشورهای منطقه رو به افزایش است و کشورهای منطقه در نشست‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بر پیشرفت‌ها در افغانستان تاکید دارند و خواهان از بین برداشتن تحریم‌های بانکی علیه افغانستان هستند.

وی با اظهار اینکه تحریم‌های مالی و بانکی علیه افغانستان روند توسعه دادوستد میان افغانستان و منطقه را متأثر ساخته، افزود: طوری که پیش‌بینی می‌شود، در نشست دوحه نیز کشورهای منطقه و حکومت افغانستان بحث رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی را مطرح خواهند کرد.

جلالی ادامه داد: نشست سوم دوحه در حقیقت فرصتی برای بحث و تبادل نظر میان حکومت افغانستان و کشورهای غربی در مورد تحریم‌های یکجانبه است و پیشرفت در این مورد می‌تواند تأثیرات مثبتی روی نشست‌های بعدی داشته باشد.

مشاور متقی همچنین تصریح کرد: با در نظرداشتن برخی سیگنال‌ها، طوری که به نظر می‌رسد غرب نیز نمی‌خواهد در تعامل با افغانستان از دیگر بازیگران عقب بماند.

انتهای پیام/

نظر شما