شناسهٔ خبر: 67422094 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

نیویورک تایمز: بهترین خدمت بایدن به آمریکا انصراف است

شورای سردبیری نیویورک تایمز در سرمقاله این نشریه آمریکایی در توصیه‌ای به رئیس جمهور آمریکا، نوشتند: بهترین خدمتی که جو بایدن در حال حاضر می‌تواند برای مردم این کشور انجام دهد، انصراف از ادامه رقابت‌ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده است.

صاحب‌خبر -

شورای سردبیری نیویورک تایمز در سرمقاله‌ای با عنوان «بایدن باید برای نجات آمریکا از انتخابات کناره‌گیری کند» که در این روزنامه آمریکایی منتشر شده است، از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا با دست کشیدن از ادامه رقابت‌های انتخاباتی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، به شخص دیگری اجازه دهد تا به عنوان نامزد حزب دموکرات در این انتخابات شرکت کند.

در این سرمقاله، آمده است: هیچ دلیلی وجود ندارد که حزب دموکرات با وادار کردن رأی‌دهندگان به انتخاب بین کاستی‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا و بایدن، ثبات و امنیت ایالات متحده را به خطر بیندازد.

این سرمقاله نیویورک تایمز، می‌افزاید: این ساده‌لوحی محض است که امیدوار باشیم رأی‌دهندگان آمریکایی که با چشمان خود شاهد شرایط سنی و ناتوانی بایدن هستند، این موضوع را نادیده گرفته یا از آن چشم‌پوشی کنند.

به گزارش ایرنا، رای دهندگان آمریکایی که تا قبل از مناظره انتخاباتی پنجشنبه (هفتم تیر) میان جو بایدن و دونالد ترامپ دو رقیب اصلی انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) در آمریکا درباره انتخاب بین این دو تردید داشتند، در نهایت بعد از مناظره تصمیم خود را اعلام کردند و گفتند قطعا به ترامپ رای خواهند داد.

خبرگزاری رویترز نوشت که این تصمیم خبر بدی برای بایدن است. از بین ۱۳ رای دهنده مردد که با این خبرگزاری گفت وگو کردند، ۱۰ نفر گفتند که عملکرد رئیس جمهور دموکرات ۸۱ ساله آمریکا علیه ترامپ نامزد جمهوریخواهان در کل ضعیف بوده و رفتار بایدن شرم آور، گیج کننده و تماشای این مناظره دشوار بوده است.

یک رای دهنده آمریکایی ۶۵ ساله که بازنشسته و ساکن ایالت جورجیا است و در سال ۲۰۱۶ به ترامپ و در انتخابات سال ۲۰۲۰ به بایدن رای داده بود، گفت که بایدن بسیار ضعیف و از همان ابتدای مناظره گیج بود. من نگران هستم که دشمنان ما بایدن را در این حالت مشاهده کرده باشند. شوکه و ناامید شدم. متنفرم که رئیس جمهور ما در تلویزیون در مقابل جهانیان این طور رفتار کند.

نخستین مناظره بایدن و ترامپ با حضور جیک تپر و دانا بش دو مجری سرشناس سی ان ان و بدون حضور تماشاچیان در استودیوی شبکه تلویزیونی سی ان ان در آتلانتای جورجیا برگزار شد.

این مناظره ۱۰۰ دقیقه طول کشید و شامل دو وقفه همراه با آگهی‌های بازرگانی بود و در طول برگزاری آن، ستادهای انتخاباتی دو نامزد نتوانستند با آنها تعامل داشته باشند.

در نخستین مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ پرونده‌های هانتر بایدن (پسر جو بایدن) و نیز پرونده فساد اخلاقی ترامپ مطرح شد و بایدن فساد اخلاقی ترامپ را پیش کشید و ترامپ هم پسر بایدن را مجرم خواند.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

ایرنا

نظر شما