شناسهٔ خبر: 67414142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گرمسار:

مردم همدیگر را به رای دادن تشویق کنند

گرمسار- امام جمعه گرمسار از مردم خواست تا همدیگر را به رای دادن توصیه کنند، گفت: کسی که نسبت به آینده نظام و کشورش بی‌تفاوت باشد از متقیان نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علیرضا آرامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گرمسار در مصلای این شهرستان ضمن بیان اینکه تعهد یکی از نشانه‌های متقین است، تاکید کرد: متقین بی‌تفاوت به امور مهم جامعه نیستند.

وی با بیان اینکه متقین نسبت به اسلام، دین و شریعت، جامعه و نظام اسلامی و خانواده و آینده بی‌تفاوت نیستند، افزود: کسی که نسبت به آینده کشورش بی‌تفاوت باشد، متقی نیست.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه متقیان اهل تعهد هستند، گفت: امروز رأی دادن در این نظام اسلامی یکی از مهمترین مسائل کشورما و اسلام عزیز ما است.

آرامی با بیان اینکه کسی که رأی ندهد، تعهد ندارد، ابراز کرد: کسی که به اسلام و نظام تعهد ندارد، از متقیان نیست لذا کسی که رأی می‌دهد اهل تعهد و تقوا است.

وی با بیان اینکه تقوا در ابعاد مختلف خودش را در جاهای مختلفی نشان می‌دهد که یکی از آنها همین مشارکت و حساسیت در قبال جامعه است، ابراز کرد: مشارکت در انتخابات یک اصل اساسی و مهم است.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه امام صادق (ع) می‌فرمایند که تقوا فقط به نماز و قرآن و روزه ختم نمی‌شود، بیان کرد: قرآن به ما توصیه می‌کند که حق مدار باشیم و می‌فرمایند که همدیگر را سفارش کنید که دیگران هم حق مدار باشند.

آرامی افزود: به عبارت ساده‌تر قرآن کریم می‌فرمایند همین که خودت خوب بودی کافی نیست و همین که خودت رأی دادی، کافی نیست و باید سفارش به حق و رأی دادن داشته باشی.

وی با بیان اینکه در این نظام اسلامی و در این نظامی که تنها پرچم دار اسلام ناب در دنیا است، رأی دادن حق است، گفت: آیا تنها نظامی که در برابر استکبارگران با قوت ایستاده نظام اسلامی ایران نیست؟ و لذا آیا حق این نیست که پشتیبان این نظام بود و هم خود رأی داد و هم دیگران را به رأی و ح، توصیه کرد؟ لذا مردم همدیگر را به مشارکت در انتخابات دعوت و توصیه کنند.

نظر شما