شناسهٔ خبر: 67396472 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس مطالعات زنان:

کرسی مستقل «زنان و خانواده» به ترکیب هیات دولت آینده اضافه شود

اصفهان-ایرنا- کارشناس مطالعات زنان و خانواده و فعال حوزه بانوان گفت: پیشنهاد می کنیم دولت آینده ایجاد یک کرسی مستقل در هیات دولت با موضوع زنان و خانواده با اختیارات مشابه وزارتخانه را بطور جدی در دستور کار قرار بدهد.

صاحب‌خبر -

مژگان ابراهیمی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: فعالیت معاونت های حوزه زنان که بطور معمول انفعالی یا به صورت پراکنده در ادارات و نهادها مستقر هستند بیشتر تشریفاتی بوده و پاسخگوی نیاز زنان جامعه نیست، از این رو نیازمند ساختار کارآمد دارای اختیارات و امکانات متناسب در سطح کلان نیز هستیم تا موضوعات مربوط به زنان و خانواده بطور تخصصی و فراگیر پیگیری شود.

وی افزود: البته برایند اقدامات انجام شده و خروجی نظام برای زنان، بسیار فاخر و ارزشمند است و شاید به همین دلیل زن در نظام اسلامی مورد آماج دشمنان قرار گرفته و عملیات دشمن در حوزه بانوان از شدت و شتاب بیشتری برخوردار است.

فعال حوزه زنان افزود: بانوان نیمه موثر جامعه و با نقش محوری در خانواده هستند، از این رو با توجه به هجمه های دشمن نیاز به تمرکز، برنامه ریزی و سیاست گذاری در این حوزه بیش از پیش احساس می شود.

ابراهیمی با بیان اینکه توجه به چالش های زنان خانه دار( خانواده دار) در کنار زنان شاغل به یک اندازه اهمیت دارد، افزود: در ملاحظات اجرایی کشور در این زمینه باید رویکرد همه شمول داشت و در برنامه ها به سلایق و نظرات گروه های مختلف زنان که هر یک سرمایه ارزشمند جامعه محسوب می شوند توجه کرد.

وی افزود: نگاه رییس جمهور در دولت شایسته جمهوری اسلامی باید اینگونه باشد که بانوی تراز انقلاب اسلامی را در سطح بین المللی معرفی و تثبیت کند.

فعال حوزه زنان افزود: در ادامه سیاست گذاری های پیشین، مقوله تفریح و سرگرمی زنان روستایی و شهری متناسب با زیست عفیفانه بانوی ایرانی با حفظ حریم و امنیت کامل او نکته مهم است و باید اقتضائات این نیاز را برای دختران و زنان کشور فراهم کرد.

ابراهیمی تاکید کرد: مسائل زنان و دختران ایرانی نیازمند اندیشه ورزی، پردازش، برنامه ریزی و اجراست که در این زمینه ساختارها و ساز و کارهای حوزه زنان و خانواده نیازمند تقویت و بروزرسانی است.

به گزارش ایرنا، مهلت فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه هفت تیر به پایان رسید.

سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی بر اساس مصوبات هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان اصفهان پیش‌بینی و بیش از چهار میلیون تعرفه رای در آنها توزیع شده است.

در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

طبق اعلام وزارت کشور، با پایان مهلت تبلیغات نامزدهای تایید صلاحیت شده ریاست جمهوری، روز جمعه هشت تیر سال‌جاری، انتخابات برگزار و چهاردهمین رییس جمهور توسط مردم برگزیده خواهد شد.

نظر شما