شناسهٔ خبر: 67391456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لحظه‌شماری تا آغاز بزرگترین رویداد سیاسی کشور/ قدردان شهید جمهورمان باشیم

ساناز صیدی

تا زمان آغاز بزرگترین رویداد سیاسی کشور کمتر از ۲۴ ساعت باقی مانده است، رقابت‌های انتخاباتی پایان یافت، اما باید دید مردم در پای صندوق‌های رای چه کسی را راهی پاستور می‌کنند، مهم‌ترین نکته پس از انتخابات این است که رقابت‌ها به پایان برسد و همه با وحدت برای آبادانی کشور کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کمتر از ۲۴ ساعت دیگر به برگزاری سیاسی‌ترین رویداد کشور زمان باقی‌ مانده است، همچنین اربعین شهدای خدمت نیز فرا رسیده و همزمانی این دو واقعه، پیام‌های مهمی را برای مردم ایران دارد.

بالگرد حامل آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور در مسیر بازگشت از سد خدا آفرین تا تبریز در ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نزدیکی روستای اوزی ورزقان در شمال استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شد.

در این سانحه شهید آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی، سید محمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی، رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه خلبان بالگرد سید طاهر مصطفوی، محسن دریانوش و بهروز قدیمی به شهادت رسیدند.

شهادت رئیس جمهور و همراهان، انتخابات زودهنگام را در کشور رقم زد، کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد فضای انتخاباتی شد و فردا هشتم تیرماه بزرگترین رخدادسیاسی کشور برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و فرد منتخب مردم راهی پاستور خواهد شد.

شهید آیت‌رئیسی در طول دوره کوتاه خدمتش سفرهای استانی بسیاری را به نقاط مختلف کشور انجام داد و آخرین سفرش نیز به شهادت ختم شد، این سفرهای استانی برکات بسیاری را به‌ویژه در مناطق محروم به همراه داشت، شاید مهم‌ترین هدف از سفرهای استانی رئیس جمهور شهید به مناطق مختلف کشور، ایجاد همدلی بین مردم و مسئولان باشد تا مردم بدانند که مسئولان به فکر آن‌ها هستند.

بسیاری از اقداماتی که رئیس‌ جمهور شهید برای بهبود معیشت و رفاه مردم کشور آغاز کرده بود، هنوز به سرانجام نرسیده است، همچنین بسیاری از مصوبات سفرهای استانی ایشان هنوز به طور کامل محقق نشده است، بنابراین می‌طلبد که دولت آینده اجازه ندهد که مصوبات بجا مانده از دولت سیزدهم بر روی زمین بماند.

همواره انتخاب اصلح در تمامی انتخابات‌ها مورد تاکید قرار دارد، اما گاهی افرادی بر سر کار می‌آیند که اعتقاد چندانی در توجه به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی ندارند، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های کمتر توسعه یافته در کشور است و روسای جمهور باید اولویت خود را حل مشکلات این مناطق بدانند.

شهید آیت‌الله رئیسی در طول دوران سه ساله خدمتش توجه ویژه‌ای به مناطق محروم در کشور داشت، چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌هایی در کشور بود که در دو سفر رئیس دولت سیزدهم به استان مصوبات و اعتبارات بی‌سابقه‌ای را در حوزه‌های مختلف اختصاص داد و اگر این مصوبات به سرانجام نرسد، قطعا ناامیدی را رقم خواهد زد.

فضای انتخاباتی پس از برگزاری مناظرات در چهارمحال و بختیاری گرم‌تر شده است، هواداران کاندیداها تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند تا نظر افرادی را که هنوز تصمیمی برای انتخاب کاندیدای موردنظر نگرفته‌اند و یا تمایلی برای شرکت در انتخابات را ندارند به سمت کاندید مورد جلب کنند.

امروز فرصت تبلیغات انتخابات چهاردهین دوره ریاست جمهوری به پایان رسیده است، شاید هنوز عده‌ای برای شرکت در انتخابات مردد هستند و فکر می‌کنند شرکت در انتخابات تاثیری در بهبود شرایط ندارد، اما شهید رئیسی در طول دوران کوتاه ریاست جمهوری خود ثابت کرد، اگر بخواهی کاری را انجام بدهی، امکان دارد، تکمیل پروژه‌های بجا مانده از دولت‌های قبل با تزریق اعتبار ویژه یکی از اقدامات شاخص دولت شهید آیت‌الله رئیسی بود.

افتتاح پروژه آبرسانی بن به بروجن در چهارمحال و بختیاری پس از دو دهه یکی از اقدامات شاخص دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری بود که خوشبختانه نیمی از جمعیت این استان از آب شرب سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

چله خدمت نیز باهدف بر زمین نماندن اقدامات نیمه‌تمام دولت سیزدهم در دستور کار دولتمردان قرار دارد، سرکشی از پروژه‌های نیمه‌تمام، افتتاح پروژه‌های تکمیل شده، سرعت بخشی به اجرای مصوبات و ... از مهم‌ترین اهدف چله خدمت است.

ستادهای انتخاباتی تا آخرین لحظه تلاش کردند تا نظر مخاطبان را برای مشارکت در انتخابات هشتم تیر و رای دادن به کاندیدای مدنظرشان جلب کنند، قطعا همه بر این امر وقف هستیم اگر خودمان در سرنوشتمان دخیل نباشیم، دیگران به جای ما انتخابات می‌کنند و پس از آن حق اعتراض و مطالبه‌گری نخواهیم داشت.

البته این نکته حائز اهمیت است، هر کاندیدایی که پس از پایان انتخابات راهی پاستور شد، نباید منکر تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت‌های قبل شود و تلاش کند تا کشور به سمت خودکفایی، پیشرفت و توسعه حرکت کند، رقابت‌ها باید جای خود را به دوستی برای ساختن ایران قوی بدهد.

انتهای پیام 

نظر شما