شناسهٔ خبر: 67391399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۸۱۱ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است

چابهار - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: ۸۱۶ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف در این منطقه آزاد تعریف شده که ۸۱۱ طرح بزرگ و کوچک در حال ساخت است.

صاحب‌خبر -

حمیرا ریگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: میزان جذب سرمایه‌گذاری خوب بوده بطوریکه تعداد ۱۰۰ مورد تقاضای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در این مدت کوتاه سه ماه اخیر داشتیم.

وی افزود: با هدف افزایش تحقق پذیری و مشارکت در جذب و رفع موانع سرمایه‌گذاری، جلسه شورای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار را تشکیل دادیم.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: جلسه شورای سرمایه‌گذاری در راستای بهبود فضای کسب و کار، تسهیل و تسریع روند و فرآیندهای سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید به منظور تحقق شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، برگزار شده است.

وی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری و تولید توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط تاکید و افزود: تصمیم‌گیری در این زمینه باید سریع، شفاف و روشن باشد چون شرایط استان سیستان و بلوچستان خاص است.

۸۱۱ طرح عمرانی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت است

ریگی با بیان اینکه باید همه دستگاه‌ها در کنار هم همراه باشند و جهت حمایت از تولید با سازمان منطقه آزاد چابهار همکاری کنند تا مشکلات حوزه سرمایه گذاری و تولید رفع شود، خاطرنشان کرد: ماموریت اصلی منطقه آزاد تولید بر پایه و محوریت صادرات است و در این حوزه و ایجاد اشتغال همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه اقتصادی و میزان جذب سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار، اظهار کرد: در این مدت کوتاه سه ماه برای جذب سرمایه و ارتباط با کشورهای همسایه گام‌های مثبت زیادی برداشته شده است.

وی افزود: دیدارهایی با سرمایه‌گذاران کشورهای عمان، افغانستان، پاکستان و سریلانکا داشتیم و بسته های سرمایه‌گذاری آماده را ارایه و شرایط و جایگاه ویژه چابهار و سرمایه‌گذاری در این بندر اقیانوسی مهم راهبردی را برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل و ارایه کردیم.

نظر شما