شناسهٔ خبر: 67389961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس ستاد محمد باقر قالیباف:

دولت خدمت جایگاه ممتازی برای آموزش و پرورش قائل است

صاحب‌خبر -
دولت خدمت جایگاه ممتازی برای آموزش و پرورش قائل است

خبرگزاری آریا- رئیس ستاد محمد باقر قالیباف با اشاره به چالش هاو کمبودها در آموزش و پرورش گفت: دولت خدمت برنامه ریزی جدی برای وزارت آموزش و پرورش دارد و جایگاه ممتازی برای آن قائل است.
به گزارش خبرگزاری آریا، درهمایش فرهنگیان حامیان محمد باقر قالیباف به همت کمیته مرکزی فرهنگیان این نامزد انتخاباتی و با حضور علی نیکزاد رئیس ستاد محمدباقر قالیباف، بابک هاشمی‌نکو رئیس کمیته فرهنگیان،  علی کریمی فیروزجایی و احمد امیرآبادی نمایندگان مجلس دوره های پیشین، داود روستایی دبیرکمیته و رئیس تشکیلات و حبیب سعیدی و جمال صبح‌خیز اعضای ستاد راهبردی ستاد، قربان رئیس کمیته بانوان، رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی،  علیرضا کاظمی مشاور رسانه‌ای ستاد و جمعی از فرهنگیان حامی در کانون پرورشی فکری حجاب برگزار شد.
علی نیکزاد در این همایش با اشاره به اینکه اگر هزینه برای آموزش و پرورش را سرمایه گذاری ندانیم،  تلقی   نادرست است، اظهار کرد: در دولت خدمت و پیشرفت باید جایگاه ممتازی برای آموزش و پرورش قائل شویم.
وی ادامه داد: اعتقاد داریم اجرای رتبه‌بندی معلمان در دولت باید اصلاح شود ضمن آنکه مباحث معیشتی و درآمدی را مورد توجه جدی قرار دهیم چراکه اگر حال معلمان خوب باشد حال جامعه خوب می‌شود.  
رئیس ستاد محمدباقر قالیباف با تاکید بر نصیب برابر آموزشی بیان کرد: باید  عدالت  آموزشی در سراسر کشور برقرار شود و این امر با کاهش تنوع مدارس میسر است.
نیکزاد تاکید کرد: باید سند تحول را سندی مدرسه محور بدانیم و با کمک معلمان اجرای این سند را پیش ببریم.
وی با تاکید بر نقش محوری و بی بدیل دانشگاه‌های  فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی بیان کرد: معلمی یک کار اداری نیست، بزرگترین ماموریت ما تربیت نیروی ویژه و متخصص تعلیم و تربیت و در تراز انقلاب اسلامی است.
نیکزاد همچنین به برنامه‌های در نظر گرفته شده دکتر قالیباف در حوزه کنترل ناترازی بودجه، بهبود عملکرد تولید خودرو، تامین مسکن و... اشاره کرد و گفت: در حوزه سیاست خارجی و داخلی، بهبود وضعیت ارز، کنترل تورم، مسکن برنامه‌های عملیاتی در دستور کار قرار دارد.
رئیس ستاد محمدباقر قالیباف با اشاره به اینکه باید برای تداوم جبهه انقلاب تلاش کرد، گفت: تجلی این تلاش در هشتم تیرماه و پای صندوق‌های رای نمودار خواهد شد.  
در این همایش بابک هاشمی‌نکو رئیس ستاد  فرهنگیان محمد باقر قالیباف با اشاره به اینکه شهید رئیسی توجه ویژه‌ای را نسبت به وزارت آموزش و پرورش داشت، اظهار کرد: سعادت و شقاوت هر کشوری در گرو توجه به نظام تعلیم و تربیت است.
وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی 100 هزار میلیارد تومان بابت  اجرای رتبه بندی معلمان پرداخت شد و تاکنون هم ادامه دارد البته که  آیین‌نامه آن نیازمند اصلاحاتی است.
هاشمی‌نکو با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش باید به ٢٠ درصد بودجه دولت برسد،  تصریح کرد: آقای دکتر قالیباف هم در نظرات خود به افزایش بودجه آموزش و پرورش اشاره داشتند اما این روند ممکن است به تدریج اتفاق بیفتد.
رئیس ستاد  فرهنگیان محمد باقر قالیباف به اختلاس چند هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره در دولت‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم شاهد آن بودیم که صندوق ذخیره نقش معلمان را از سپرده‌گذار به سهامدار تبدیل کرد و اکنون و ١٠ درصد از سهام این صندوق به معلمان واگذار شد و باید در دولت بعدی این روند را تداوم ببخشیم.
هاشمی نکو تاکید کرد: صندوق ذخیره نباید فقط برای دوران بازنشستگی برای فرهنگیان ذخیره‌ای داشته باشد بلکه در حوزه لیزینگ، مسکن و گردشگری باید نقش ایفا کند.
وی اظهارکرد: فاصله تورم و حقوق باید کم و  بودجه آموزش و پرورش براساس نیاز  در نظر گرفته شود که با انتخاب آقای قالیباف به آینده آموزش و پرورش خوش بین هستیم.
هاشمی نکو همچنین جذب دکتر معلمان، اصلاح کتاب‌های درسی، ارتقای عدالت آموزشی، ساماندهی جذب نیرو و... را از دیگر موارد مورد توجه در دولت آینده عنوان کرد.   
محمد علی امیری رئیس کنگره معلمان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دکتر قالیباف شخصیتی چند ساحتی مدیریتی و چند مهارتی است، بیان کرد: انتخاب ایشان فرصتی برای کشور ماست که آینده روشن را رقم بزنیم.
وی ادامه داد: معلم و کلاس درس و به دنبال آن مدرسه اگر با نشاط اداره شود خانواده و به دنبال آن جامعه با نشاط می‌شود که این مهم با توجه ویژه به آموزش و پرورش در دولت بعدی میسر است.
امیری اصلاح رتبه بندی و پرداخت مابه التفاوت رتبه بندی را موضوعی مهم در دولت آینده دانست و بیان کرد: معلمان چراغ راه آینده هستند و امروز اگر به این اتفاق نظر برسند که رئیس جمهور حامی آموزش و پرورش است،  از حمایت او دریغ نمی‌کنند.
**ارتقای منزلت و معیشت معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت مطالبه فر هنگیان از دولت چهاردهم
قربان رئیس ستاد بانوان محمد باقر قالیباف، تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و پایش آن را مورد انتظار از دولت بعدی دانست و بیان کرد: ارتقای منزلت و معیشت معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت، افزایش بودجه پرسنلی و غیر پرسنلی، توسعه کمی و کیفی دو دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و تبدیل مدرسه به کانون تربیتی محله از مهم‌ترین مواردی است که در دولت بعدی باید مورد توجه جدی باشد.

 

 

کدM-ch2531


نظر شما