شناسهٔ خبر: 67370467 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری موفق مانور اطفای حریق مراتع شمال استان در خوی 

 با هدف آمادگی نیرو‌های امدادی مانور اطفای حریق در مراتع شمال آذربایجان غربی در خوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

برگزاری موفق مانور اطفای حریق مراتع شمال استان در خوی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد جبلی رئیس اداره منابع منابع طبیعی و آبخیز داری خوی ومسئول اجرای این مانور هدف از برگزاری آنرا ارتقای آمادگی یکان‌های حفاظت منابع طبیعی شمال استان درهنگام وقوع آتش سوزی در مراتع اعلام کرد و افزود: این مانور با مشارکت یکان‌های حفاظت ادارات منابع طبیعی ۴شهرستان شمال استان در دو هکتار از مراتع بخش ایواوغلی خوی اجرا می‌شود.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خوی افزود: باتوجه به بارندگی‌های مناسب امسال و پوشش گیاهی مناسب در مراتع شمال استان و افزایش خطر آتش سوزی اجرای این مانور درردیف مصوبات اصلی مدیریت بحران‌استان قرار داشت. وی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی، مرتعداران در اطفای حریق و همکاری دستگاه‌های امدادی تخصصی شمال استان با یکان‌های حفاظت در کنترل و مهار آتش سوزی در مراتع از مهمترین محور‌های این مانور بود. 

جبلی افزود: در این مانور یکصد و بیست نفر از گروه‌های امدادی یکان‌های حفاظت از منابع طبیعی و گروه‌های تخصصی امداد و نجات و اطفای حریق اعم هلال احمر، آتش نشانی، فوریت‌های پزشکی، بسیج ونیروی انتظامی، دهیاری‌ها در قالب ۱۲گروه مراحل اطفای حریق در مراتع را بصورت مشترک تمرین کنند

نظر شما