شناسهٔ خبر: 67352327 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خرید تضمینی گندم در استان سمنان به ۲۸ هزار تن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تاکنون بیش از ۲۸ هزار تن گندم در استان سمنان از سوی مراکز خرید دولتی، خرید تضمینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی استان، محمدرضا قاسمی اظهار کرد: دو درصد از ۹۷ میلیون هکتار گستره استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد و کشت و برداشت گندم به عنوان محصول کشاورزی راهبردی در شرق و غرب استان رونق ویژه‌ای داشته است.

وی افزود: خرید تضمینی یکی از راهبردهای اساسی از سوی دولت برای خرید این محصول و تأمین آرد به منظور رفع نیاز جامعه، هر ساله با نظارت و دقت ویژه‌ای پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۱ میزان خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۶۴ هزار تن بود که در سال ۱۴۰۲ به ۷۶ هزار تن افزایش یافت و برای امسال با توجه به میزان مطلوب بارش‌ها در برخی نقاط، پیش‌بینی شده که تولید گندم در سمنان به حدود ۱۱۶ هزار تن برسد و برآورد میزان خرید تضمینی نیز حدود ۸۵ هزار تن برآورد شده است.

قاسمی تصریح کرد: امسال قیمت پایه هر کیلوگرم گندم طبق جدول پاکی با اُفت غیرمفید یک درصد و اُفت مفید چهاردرصد حدود ۱۷۵ هزار ریال است و در استان سمنان در زمان اوج برداشت گندم ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در نقاط مختلف روند خرید تضمینی این محصول را از گندم‌کاران بر عهده دارند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۲۸ هزار تن گندم در استان سمنان از سوی مراکز خرید دولتی خرید تضمینی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه برداشت گندم در استان سمنان از پنجم خرداد ماه از غرب این استان آغاز شد، گفت: رویکرد جهادکشاورزی مانند همیشه خرید حداکثری گندم توسط مراکز دولتی است و برای این موضوع مراکز خرید در سراسر استان در طول دوره برداشت فعال است و فعالیت این مراکز به صورت تدریجی از غرب و شهرستان‌های گرمسار و آرادان آغاز شد که اکنون به روزهای پایانی برداشت آن نزدیک می‌شود و تا پایان برداشت در شرق استان سمنان ادامه پیدا خواهد کرد.

نظر شما