شناسهٔ خبر: 67351236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه راس گراز در سراوان مشاهده شد

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان از احیای زیستگاه‌ها با مشاهده سه راس گراز در روستای دریدر این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهزاد دهواری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سه راس گراز وحشی در مزارع کشاورزی و جنگل‌های اطراف در روستای دریدر از توابع بخش مهرگان سراوان بعد از سالها خشکسالی مشاهده و باعث خوشحالی دوستداران محیط زیست شد.

وی افزود: زیستگاه اصلی این گونه در شهرستان سراوان، رودخانه ماشکید و رودخانه نهنگ در بخش بم پشت است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان عنوان کرد: این حیوان به عنوان باغبان طبیعت شناخته می‌شود و نقش مهمی در کنترل آفات و باروری خاک در طبیعت ایفا می‌کند و بعنوان طعمه غذای گوشتخوارانی از قبیل پلنگ، گرگ و کفتار است.

وی بیان کرد: احیاء مزارع کشاورزی بعد از سالها خشکسالی باعث شده این حیوانات در مزارع کشاورزی نزدیک رودخانه مشاهده شوند، این حیوانات به جهت تغذیه از کرم و آفات گیاهی زمین را شخم می‌زنند و می‌توانند مبارزان بیولوژیک مناسبی باشند و در مواردی که جمعیت آنها افزایش پیدا کند باعث وارد آمدن خسارت به اراضی زراعی می‌شوند.

دهواری بیان کرد: جوامع محلی و بومیان روستای دریدر از دوستدار طبیعت و حیات وحش هستند و سال‌ها در کنار اداره محیط زیست شهرستان سراوان فعالیت داشته اند.

نظر شما