شناسهٔ خبر: 67342945 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت ۴۷۰ بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی

۴۷۰ بازرس در انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی نظارت می‌کنند که برای هر ۱۰ صندوق، یک بازرس انتخاب شده است.

صاحب‌خبر -

نظارت ۴۷۰ بازرس بر انتخابات ریاست جمهوری در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات سر بازرس و بازرس ویژه نداریم، گفت: ۴۷۰ بازرس در انتخابات ریاست جمهوری در این استان نظارت می‌کنند که در انتخابات دوره قبل مجلس، هر صندوق در خراسان رضوی یک بازرس داشت ولی در انتخابات ریاست جمهوری تعداد آنها کمتر شده است.

محسن نجات افزود: وظیفه هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی با توجه به مُرّ قانونی مشخص است و همچنین هیات نظارت شورای نگهبان نیز با توجه به بسته نظارتی خود نسبت به وظایف خود اقدام خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به وظیفه بازرسی و رسالتی که قانون برای ما انتخاب کرده است، در نشست‌هایی با هیات نظارت شورای نگهبان بر اساس موارد اعلام شده بالادستی، سعی در ایجاد هماهنگی بیشتر شد.

رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی افزود: در موضوع سلامت انتخابات با کسی تعارف نداریم و بر همین اساس رفع شائبه جانب‌داری مسوولان اجرایی در جریان‌های سیاسی و انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد، از این رو کارکنان دولت در ساعات اداری حق فعالیت برای ستاد‌های انتخاباتی ندارند.

نجات گفت: همچنین ممانعت از شایعه‌سازی برای تأثیرگذاری بر روند صحیح انتخابات از دیگر راهبرد‌های اساسی در موضوع نظارت است.

وی گفت: جلوگیری از هرگونه دخالت نهاد‌ها و اشخاص غیر مسوول در خارج از چارچوب قوانین و مقررات یکی از شاخص‌های سلامت انتخابات به شمار می‌رود که این مجموعه آن را مورد ارزیابی قرار خواهد داد.

رییس هیات بازرسی انتخابات خراسان رضوی افزود: رعایت اصل بی‌طرفی از سوی عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات نیز از دیگر عوامل سنجش و تضمین سلامت انتخابات است، از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری و سوء استفاده از امکانات دولتی در این خصوص اتخاذ شده است.

نجات گفت: مردم استان خراسان رضوی می‌توانند با شماره تماس‌های ۳۸۵۵۶۱۶۳ و ۳۸۵۹۵۳۷۸ و سامانه ارتباطات مردمی ۱۱۱، دغدغه‌ها و تخلفات انتخاباتی را به این هیات اطلاع دهند.

نظر شما