شناسهٔ خبر: 67330701 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات:

وظیفه اصلی ما ایجاد انگیزه در جوانان است

علی‌اصغر انصاری معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان گفت: وظیفه اصلی ما ایجاد انگیزه در جوانان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری خراسان، علی اسماعیلی در نشست با معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات گفت: استان خراسان رضوی با برخورداری از توانمندی‌های ویژه دانشگاهی و صنعتی به‌عنوان یکی از استان‌های پیشرو کشور در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات شناخته شده است و ما پس از تهران بیشترین محصولات دانش‌بنیان را در این حوزه تولید کرده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر نقش حمایتی پارک علم و فناوری خراسان در توسعه دانش شرکت‌های فناور گفت: در حقیقت نقش اصلی پارک خراسان بسترسازی، جریان سازی و شبکه‌سازی بین بازیگران اصلی زیست‌بوم توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است.

وی افزود: بیش از 15 درصد قراردادهای بار اول توسط شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان انجام می‌شود و این نشان از ظرفیت بالقوه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان است.

اسماعیلی با تاکید بر دستاوردهای پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان گفت: بسیاری از استارتاپ‌های موفق عضو پارک خراسان هستند و می‌خواهیم با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پروژه‌های کلان ملی ورود پیدا کرده و از ظرفیت جوانان نخبه در سطح ملی استفاده کنیم.

انصاری نیز در این نشست با اشاره بر نقش حمایتی دولت در ایجاد انگیزه در جوانان گفت: رشد اقتصادی تنها از طریق فعالیت و تولید امکان پذیر است. وظیفه اصلی ما ایجاد انگیزه در جوانان است. نباید بگذاریم نخبگان ما مایوس شوند و ایده‌هایشان بسوزد.

معاون سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر نقش حمایتی پارک علم و فناوری خراسان گفت: نقش پارک به عنوان مشاور می‌تواند در تکامل ایده‌های خام بسیار موثر واقع شود. در حوزه فناوری اطلاعات چالش‌های زیادی بخصوص در تهیه و دسترسی به دیتاهای بزرگ و مسائل زیرساختی وجود دارد که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده همکاری و حمایت از مجموعه‌های فناور و دانش‌بنیان است و این زیرساخت را با همکاری پارک تهیه می‌کنیم.

وی افزود: ما پذیرای ایده‌های جوانان در حوزه‌های مختلف هستیم. وزارت ارتباطات از تولیدات بار اول استقبال کرده و از ظرفیت جوانان نخبه استفاده می‌کنیم.

گفتنی است در این نشست سید ایمان شریعتی معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان به بیان خدمات پارک علم و فناوری خراسان و مزایای عضویت در پارک پرداخت.

نظر شما