شناسهٔ خبر: 67329767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آخرین وضعیت پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر گرگان

گرگان- ایرنا- دادستان مرکز گلستان جزئیات مربوط به پرونده فساد شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان را تشریح کرد و از صدور ۲ مورد از احکام قطعی این پرونده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمود اسپانلو روز یکشنبه در نشست خبری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پرونده‌های دستگاه قضایی گلستان، مربوط به فساد در شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان بود که ۲ مورد از احکام قطعی فساد در شهرداری و شورای اسلامی شهر گرگان صادر شده و رای یک مورد دیگر نیز به زودی صادر خواهد شد.

وی به پرونده فساد در بخش آرد اشاره کرد و افزود: کیفرخواست مربوط به این پرونده مهم به ارزش ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده و در حال رسیدگی است.

دادستان مرکز گلستان همچنین آخرین وضعیت پرونده شیلات استان را تشریح کرد و یادآور شد: این پرونده در مراحل تکمیلی قرار دارد و متهمان احضار شدند و به احتمال زیاد تا یک ماه آینده در مرحله دادسرا تکمیل و به دادگاه ارسال خواهد شد.

اسپانلو در ادامه با بیان اینکه پرونده قاچاق تویوتا یکی از پرونده‌های ملی است، بیان کرد: تاکنون ۱۸۰ خودرو قاچاق تویوتا لندکروز که با اقدامی سازمان‌یافته وارد کشور شده و با پلاک غیرمجاز تردد می‌کردند در گلستان کشف شد.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که پس از توقیف، پول آن به بیت‌المال باز خواهد گشت.

آخرین وضعیت پرونده فساد در شهرداری و شورای شهر گرگان

ضرب‌الاجل دادستانی به شهرداری‌های گلستان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد

دادستان مرکز گلستان با اشاره به جولان سگ‌های ولگرد در گرگان اظهار کرد: در ۲۰ خرداد امسال به مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان، شهرداری گرگان و سایر شهرداری‌های استان در خصوص جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تذکر دادیم.

اسپانلو سگ‌های ولگرد را تهدید بهداشت عمومی و زمینه‌ساز انتقال بیماری دانست و افزود: تعداد سگ‌های ولگرد افزایش قابل توجهی دارد که برای جمع‌آوری آنها از شهر دستور قاطع صادر شد.

وی با بیان اینکه شهرداری گرگان برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد ۶ اکیپ تشکیل داده است، یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۱۹۲ قلاده سگ ولگرد توسط شهرداری گرگان جمع‌آوری شده است.

دادستان مرکز گلستان متذکر شد: دادستانی گلستان پیگیری موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از شهر را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داد.

اسپانلو با اشاره به حمله سگ بدون قلاده در پارک جنگلی النگدره به یک کودک در سال ۱۴۰۱ گفت: در این اتفاق یک سگ با حضور مالک خود به دختر خردسال گلستانی حمله و او را مجروح کرد. حال این کودک خوب است و برای متهم کیفرخواست صادر شده است.

دادستان مرکز گلستان تاکید کرد: سگ‌گردانی به ویژه سگ‌های خطرناک که صاحب آن قادر به نگهداری‌اش نیست جرم تلقی می‌شود و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد.

اسپانلو به دو پرونده با شاکی زیاد با موضوع ارز دیجیتال در استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: در این پرونده‌ها متهم با توسل به فضای مجازی، در یکی از پیام‌رسان‌ها مردم را دعوت به سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال می‌کرد و به این ترتیب موفق به کلاهبرداری از ۵۵ نفر به ارزش ریالی ۵۵۰ میلیارد ریال شد.

وی از گلستانی‌ها خواست مراقب افراد سودجو و کلاهبردار در بستر فضای مجازی باشند و به هشدارهای دستگاه‌های ذی‌ربط توجه کنند.

نظر شما