شناسهٔ خبر: 67322749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دیپلمات آمریکایی: با سفر پوتین به آسیا، بدترین ترس واشنگتن محقق شد

ایراندخت آذر شکیب

رسانه آمریکایی به نقل از سفیر ایالات متحده در ژاپن نوشت، سفر اخیر رئیس‌جمهور روسیه به کره‌شمالی و ویتنام بدترین ترس واشنگتن را تحقق بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رام امانوئل، سفیر آمریکا در توکیو سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به آسیا را اینگونه توصیف کرد که بدترین ترس‌های واشنگتن دارد تحقق می‌یابد.

در مطلب روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آمده است: «پوتین چهار روز در آسیا بود. این تمام کاری است که پوتین روسیه برای خشمگین کردن واشنگتن انجام داد.»

نیویورک‌تایمز همچنین سفر پوتین به پیونگ‌یانگ و هانوی را «یادآوری قوی روابط نظامی قدیمی روسیه در منطقه» توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین در روزهای ۱۸ تا ۲۰ ژوئن به کره‌شمالی و ویتنام رفت و این بالاترین سطح بازدید در پروتکل دیپلماتیک محسوب می‌شود.

سفر رسمی پوتین به ویتنام منجر به امضای تقریبا ۱۲ سند شد. از جمله، رهبران ۲ کشور بیانیه‌ای در مورد تعمیق بیشتر مشارکت راهبردی همه‌جانبه در چارچوب سی‌امین سالگرد اجرای معاهده روسیه و ویتنام در مورد اصول روابط دوستانه صادر کردند.

سفر پوتین به پیونگ‌یانگ به دعوت کیم جونگ اون، رهبری کره‌شمالی یک دیدار متقابل بود. کیم زمانی که در سپتامبر ۲۰۲۳ در سفر به روسیه بود، از پوتین برای دیدار از کره‌شمالی دعوت کرد.

گفت‌وگوهای پوتین با رهبر کره‌شمالی منجر به امضای یک معاهده در مورد مشارکت استراتژیک جامع، توافق نامه‌هایی در زمینه همکاری در حوزه‌های پزشکی، آموزش پزشکی و علوم و همچنین قرارداد ساخت یک پل بر روی رودخانه تومانایا در مرز بین ۲ کشور شد.

مسکو همچنین بر حفظ روابط و همکاری‌های استراتژیک با پیونگ‌یانگ و هانوی تاکید کرد.

انتهای پیام

نظر شما