شناسهٔ خبر: 67316595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان «سینا رضایی» افتتاح شد

با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی، خانواده نیک‌اندیش و خیّر رضایی آشتیانی و جمعی از مسئولین، بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی با ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار مرکزی، خانواده نیک‌اندیش و خیّر رضایی آشتیانی و جمعی از مسئولین، بیمارستان فوق تخصصی زنان و زایمان سینا رضایی آشتیانی با ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.

ساخت این بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی با ۲۰ هزار مترمربع زیربنا در سال ۹۶ آغاز و در سال ۱۴۰۰ با پیشرفت ۴۵ درصدی به دولت سیزدهم تحویل شد که با کار شبانه‌روزی و تزریق اعتبار لازم، ظرف مدت کوتاهی در طول دوره خدمت دولت مردمی به مرحله‌ی بهره‌برداری رسید.

این بیمارستان پیشرفته و فوق تخصصی هدیه‌ای به بانوان سرزمین آفتاب است و جایگزین بیمارستان قدیمی طالقانی اراک شد که تا پیش از این تنها بیمارستان فعال در حوزه زنان و زایمان بود.

بیمارستان فوق تخصصی سینا رضایی آشتیانی دارای هفت تخت اورژانس، ۱۸ تخت بخش نوزادان و ۲۱ تخت MEGA NICU و ۲۴ تخت مراقبت‌های ویژه، چهار تخت تالار عمل، ۲۰ تخت اتاق زایمان و ۲۱ تخت جراحی است.

این بیمارستان نیز بنا بود در سفر آیت الله رئیسی به استان مرکزی به بهره‌برداری برسد که در نهایت با یاد شهید جمهور وارد مدار خدمت‌رسانی شد تا یادگار دیگری از دولت خدمتگزار سیزدهم و رئیس جمهور شهید باشد.

همچنین مرکز تخصصی دیالیز حضرت فاطمه (س) اراک با حضور داوود منظور معاون رئیس جمهور، استاندار مرکزی، معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین، با ۴۳ تخت در سه طبقه به مساحت پنج هزار و پنج مترمربع و صرف ۱,۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی و مشارکت خیران افتتاح و به طور وارد مدار خدمت‌رسانی به شهروندان شد.

نظر شما