شناسهٔ خبر: 67308076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کاهش ۱۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قانون سقط درمانی در خراسان شمالی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کاهش ۱۱ درصدی تشکیل پرونده‌های قانون سقط درمانی در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا نورس در نشست خبری امروز (دوم تیر ماه) اظهار کرد: تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده در ارتباط با قانون سقط درمانی در سال گذشته ۱۲۹ پرونده و در سال ۱۴۰۱، ۱۴۴ پرونده بوده است. علاوه بر آن، مجوزهای صادرشده با کاهش ۷.۷ درصدی مواجه شده که یکی از دلایل آن، مراجعه به‌موقع مردم به مراکز درمانی است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های تشکیل‌شده برای فرزندخواندگی رشد دو درصدی داشته است، گفت: تعداد پرونده‌های فرزندخواندگی از ۸۸ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۹۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی رتبه هفتم را در کشور برای تعداد مصدومان و فوتی‌های ناشی از تصادف دارد، ادامه داد: بیشترین علت فوتی‌های ناشی از تصادف، شدت تصادف است که یا سرعت خیلی بالا بوده یا واژگونی خودرو رخ داده و بیشترین تصادف اتفاق افتاده نیز در محور بجنورد به آشخانه بوده است.

نورس بیان کرد: نوروز امسال تعداد فوتی‌های ناشی از تصادف به ۱۸ نفر رسید که با کاهش ۲۲ درصدی مواجه بودیم؛ اما تعداد مصدومان ناشی از تصادف‌های برون‌شهری در استان رشد ۷.۸ درصدی داشته که تعداد آن در سال گذشته ۵۷۵۶ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی تاکید کرد: با وجود اینکه خراسان شمالی استانی آبی نیست، اما در موارد غرق‌شدگی در کشور رتبه هشتم را دارد. پارسال ۱۰۱۴ نفر در کشور براثر غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۱۵ نفر از این استان بودند.

وی با بیان اینکه استان در موارد گازگرفتگی نیز رشد ۹۱ درصدی داشته است، افزود: سال گذشته ۲۱ نفر جان خود را براثر گازگرفتگی از دست دادند که هفت نفر از آن‌ها در خانه و شش نفر در چادر یا اتاق نگهبانی بودند.

انتهای پیام

نظر شما