شناسهٔ خبر: 67305233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دادگاه عمومی لاهرود عنوان کرد:

رسیدگی به ۲ هزار پرونده حقوقی و کیفری در شهر لاهرود طی سال گذشته

ابراهیم‌ عزیززاده

رئیس دادگاه عمومی شهر لاهرود گفت: حدود ۲۰۰۰ فقره پرونده حقوقی و کیفری طی سال گذشته در این حوزه قضایی مطرح و رسیدگی شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا یعثوبی دوم تیر با تشریح گزارش عملکرد یکساله دادگاه عمومی شهر لاهرود در سخنانی بمناسبت هفته قوه قضائیه در محل امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) و در جمع اهالی منطقه گفت: حدود ۲۰۰۰ فقره پرونده با موضوعات حقوقی و کیفری طی سال گذشته در این حوزه قضایی مطرح و از این تعداد، بیش از ۴۰ درصد توسط شوراهای حل اختلاف و صلح یاران با سازش طرفین مختومه گردید.

رئیس دادگاه عمومی شهر لاهرود ادامه داد: در مورد سایر پرونده ها رسیدگی قضایی صورت گرفت که بیش از ۸۰ درصد از آنها قطعی و اجرا شده است.

یعثوبی بیان کرد: در استفاده از نهادهای ارفاقی خصوصا بحث استفاده از مجازات جایگزین حبس، این حوزه قضایی حائز رتبه شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ مورد میز خدمت با محوریت مساجد جهت پاسخگویی و رفع مشکلات قضایی مراجعین و با خروجی موثر برگزار شده است.

رئیس دادگاه عمومی شهر لاهرود تاکید کرد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح دفتر خدمات قضایی جهت تسهیل و تسریع در رسیدگی و کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی در این شهر خواهیم بود.

یعثوبی خاطر نشان کرد: شاهد افزایش چندین برابری میزان مشارکت مردمی در بحث آزادسازی زندانیان غیر عمدی در قالب جشن گلریزان بودیم که‌ در نتیجه آن نزدیک به ۲۰ نفر از زندانیان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند که این مهم با مساعدت حجت الاسلام صفری امام جمعه این شهر صورت گرفت.

وی اذعان کرد: همچنین در حوزه جرایم سنگین و خشن، وضعیت این حوزه قضایی‌ بسیار مطلوب بوده است و در بحث جرایم خشن به طور قاطع و در چهارچوب قانون برخورد می شود.

انتهای پیام

نظر شما