شناسهٔ خبر: 67305191 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

حداد عادل:

انتظار از اصناف، داشتن انصاف است

حداد عادل: مشاور مقام معظم رهبری گفت: سامان داشتن بهتر اصناف به معنای سامان داشتن جامعه است و این هر چه مشکلات اصناف کمتر شود رضایت مردم بیشتر می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، غلامعلی حداد عادل، مشاور مقام معظم رهبری امروز در آیین گرامیداشت روز ملی اصناف گفت: رییس جمهور شهید ما افتخار می کرد که در خدمت مردم بود و اصناف عین مردم هستند و مردمی‌اند، به این معنا که وسیع ترین ارتباط را با توده های مردم دارند و این مردمی بودن اصناف و مردم بودن اصناف سبب می شود اصناف در سرشت خود دیندار باشند زیرا توده مردم ایران از دیرباز متدین بودند و در کاوش های قبل از اسلام هم هیچ گاه بت خانه‌ای در ایران کشف نشده و به همین دلیل ایرانیان از اسلام که دین عدالت بود استقبال کردند و به قول شهید مطهری ایران و اسلام با خدمات متقابل داشتند. 

وی افزود: اصناف در انقلاب اسلامی هم نقش قابل توجه داشتند و پیوستگی اصناف با انقلاب برآمده از دیانت و مسلمانی است و اگرچه سال هاست که دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی به جنگ اقتصادی روی آورده اصناف در این جنگ نقش شایسته ای داشتند. 

حداد عادل اظهار کرد: سامان داشتن بهتر اصناف به معنای سامان داشتن جامعه است و این هر چه مشکلات اصناف کمتر شود رضایت مردم بیشتر پی شود. 

وی یادآور شد: اصناف در اقتصاد خرد و کلان نقش دارند، تولید و توزیع دو ردیف یک سکه‌اند و توزیع به دست اصناف است بنابراین اصناف با رعایت انصاف می توانند به اقتصاد خرد و اقتصاد خانواده کمک کنند. انتظار از اصناف همواره داشتن انصاف است. 

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگی که برای اصناف اخیرا رقم خورده اصلاحیه قانون نظام صنفی بود، این قانون چند سال بود که در مجلس در انتظار تصویب بود و در مجلس یازدهم تصویب شد. 

انتهای پیام/

نظر شما