شناسهٔ خبر: 67303598 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استقبال ۴۵۰ نفری از سلسله کارگاه‌های رسانه هیئت

سومین کارگاه انتقال تجربه‌های مهارت‌های رسانه‌ای با عنوان «ره» با استقبال ۴۵۰ نفری مخاطبان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در روزهای پایانی خرداد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری با اشاره به برگزاری سومین کارگاه انتقال تجربه‌های مهارت‌های رسانه‌ای با عنوان «ره» اظهار کرد: این کارگاه برای سومین سال توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار شد که در این دوره در سه حوزه عکاسی هیئت، طراحی دکور هیئت، تدوین پخش زنده هیئت توسط امیر حسامی‌نژاد عکاس اختصاصی ضریح امام حسین (ع)، حسام جمارانی طراح و مجری فضاسازی و دکور مذهبی و آئینی و مجید نورمحمدبیگ تدوینگر هیئت رایةالعباس انتقال تجربه به علاقه‌مندان صورت گرفت.

وی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از مجموعه کارگاه‌های این دوره نیز افزود: هدف از برگزاری این کارگاه‌ها ارتقای کیفیت محتواهای تولیدشده توسط فعالان و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی بوده که با استقبال آن‌ها مواجه شد.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان با بیان اینکه نیاز به آموزش مباحث رسانه‌ای برای دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی به شکل ویژه‌ای احساس می‌شود، ادامه داد: امیدواریم با استمرار در برگزاری چنین دوره‌هایی بتوانیم ضمن افزایش مهارت‌ها در حوزه‌های تخصصی مختلف شامل فیلم، عکس و طراحی شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات فرهنگی هیئت‌های مذهبی اصفهان باشیم.

استقبال ۴۵۰ نفری از سلسله کارگاه‌های رسانه هیئت

بهناز عابدی، مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان درباره این کارگاه انتقال تجربه اظهار کرد: امسال سومین دوره کارگاه‌های انتقال تجربه مهارت‌های رسانه‌ای با عنوان رسانه هیئت که ویژه فعالان و دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی شهر اصفهان است در سه روز متوالی برگزار شد و در مجموع سه دوره استقبالی بالغ بر ۴۵۰ نفر را به همراه داشت‌.

وی در رابطه با عناوین سومین دوره کارگاه رسانه هیئت بیان کرد: در کارگاه سال جاری سه سرفصل با عناوین عکاسی هیئت، طراحی دکور هیئت و تولیدات رسانه هیئت برای آموزش به هیئت‌های مذهبی انتخاب شد، همچنین به آموزش شاخه جدیدتری در حوزه تدوین تحت عنوان «تدوین پخش زنده هیئت» نیز پرداخته شد.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان در رابطه با تأثیر اطلاع‌رسانی سومین دوره کارگاه رسانه هیئت در جذب مخاطب گفت: در کارگاه‌های دو سال گذشته مخاطبان دوره محدود به فعالان حوزه رسانه مذهبی در شهر اصفهان بودند، اما با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده‌تری که در سومین دوره کارگاه رسانه هیئت صورت گرفت، توانستیم از طریق پخش زنده فضای مجازی، پذیرای ۶۰ مخاطب غیراصفهانی که در شهرهای دیگر ساکن بودند نیز باشیم.

عابدی درباره اساتید سرفصل‌های سومین دوره کارگاه رسانه هیئت تصریح کرد: در سرفصل طراحی دکور هیئت با تدریس حسام جمارانی، سرفصل عکاسی هیئت با تدریس امیر حسامی‌نژاد و در سرفصل تدوین پخش زنده هیئت با تدریس مجید نورمحمدبیگ در خدمت هیئت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی شهر اصفهان بودیم و نکته قابل توجه برجسته بودن این اساتید در حوزه‌ها و هیئت‌های مذهبی است.

وی بیان کرد: تعداد ثبت‌نام‌کنندگان مجموع سه دوره کارگاه رسانه هیئت با توجه به عددی بالغ بر ۴۵۰ نفر، نشانه رضایتمندی افراد از این دوره است و همین رضایتمندی و بازخوردهای مثبت در ما انگیزه تداوم کارگاه را ایجاد کرد تا به فعالان حوزه مذهبی در آستانه ماه محرم یاری رسانیم‌.

مدیر فرهنگسرای تخصصی رسانه شهرداری اصفهان درباره حجم استقبال جوانان و نوجوانان از سومین دوره کارگاه رسانه هیئت گفت: با توجه به اینکه تعداد بسیاری از فعلان حوزه مذهبی جوانان و نوجوانانی هستند که در کنار بزرگترها در مسیر تولیدات رسانه مذهبی فعالیت و تجربه کسب می‌کنند، میزان بازخورد این رده سنی نیز از سلسله کارگاه‌های آموزشی رسانه هیئت بیشتر بوده است‌.

نظر شما