شناسهٔ خبر: 67293090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی آداب ورسوم در جشنواره «میراث کهن زرین‌شهر»+فیلم 

جشنواره «میراث کهن زرین‌شهر» با هدف معرفی مشاغل کهن و آداب و رسوم به جامانده از گذشتگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ شهردار زرین‌شهر گفت: شهرداری و شورای شهر جشنواره «میراث کهن زرین‌شهر» را با هدف معرفی مشاغل کهن و آداب و رسوم به جا مانده از گذشتگان در مدت سه روز در پارک ساحلی زرین شهر به همت گروه‌های مردمی برگزار کرد. 
حسین اسماعیلی‌احمدی افزود: زرین‌شهر از شهر‌های ایران باقدمت تاریخی است و گنجینه‌ای ارزشمند از استادکاران و پیشه‌وران را در دل خود جای داده است که در دوران‌های مختلف با فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی خود به بازار این شهر هویت بخشیدند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_11236757"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264835/11236757?width=600&height=350"></script></div>


وی، برخی از مشاغل و پیشه‌های سنتی زرین‌شهر را ریشه در تمدن اصیل این دیار دانست وگفت: برخی از مشاغل کهن زرین‌شهر همچون بوجاری، تنورسازی، عصاری، پالان‌دوزی، جهازدوزی، تخت‌کشی، حلواپزی، تورچینی، دنگ‌کوبی و رزازی از آن دسته مشاغلی است که شکل سنتی خود را از دست داده است و کمتر اثری می‌توان از آنها پیدا کرد.
وی گفت: نمایشگاه مشاغل کهن که بخشی از تاریخ و هویت زرین‌شهر است و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب می‌کند، در قالب این جشنواره برپا شد و شهروندان و گردشگران از ابزار و تجهیزات قدیمی، مشاغل کهن، صنایع‌دستی، هنر‌های سنتی و لباس‌های محلی خطه طلایی ایران بازدید کردند.

جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن جشنواره میراث کهن

نظر شما