شناسهٔ خبر: 67279803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه پایانه صادرات جویبار به نفع کشاورزان است

استاندار مازندران گفت: پایانه صادرات جویبار (روماک) به فناوری روز دنیا مجهز است، که توسعه پایانه صادرات جویبار اشتغال آفرین و به نفع کشاورزان مازندران است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران در بازدید از مجموعه صادراتی محصولات کشاورزی روماک در جویبار گفت: جویبار قطب تولید محصولات کشاورزی در مازندران است و استقرار این مرکز صادراتی در این شهرستان از قابلیت‌های کشاورزی در این منطقه است.

یوسف نوری افزود: پایانه صادرات جویبار (روماک) به فناوری روز دنیا مجهز است، که توسعه پایانه صادرات جویبار اشتغال آفرین و به نفع کشاورزان مازندران است.

او با اشاره به اینکه این پایانه با دانش روز دنیا طرحی و احداث شد، گفت: استقرار این واحدبرای مازندران توسعه آفرین است.

استاندار مازندران با بیان اینکه کشاورز مازندرانی محصول خود را برای فروش در بازار‌های داخلی و خارجی به این پایانه تحویل می‌دهد، گفت: همه صادرات انجام شده در این پایانه برای استان مازندران ثبت خواهد شد.

نوری افزود: با توجه به اهمیت و ارزش آفرینی پایانه صادراتی روماک در جویبار، بانک‌های استان برای ارائه تسهیلات جهت انجام طرح توسعه به این مجموعه اهتمام جدی تری داشته باشند؛ و برای سرمایه‌گذاران این بخش همراه باشند.

او ادامه داد: این پایانه صادراتی باید در تامین مواد اولیه مورد نیاز کشاورز همکاری لازم را داشته باشد تا زنجیره تولید و صادرات در مازندران کامل شود.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست.
فاز اول این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار ساخته و به بهره برداری رسید. این پایانه شامل سالن‌های مجهز به دستگاه‌های خنک کننده و سرماساز است.

این پایانه در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه را فراهم کرد.

آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازار‌های جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه است.

مازندران سالانه حدود هفت میلیون و ۵۰۰هزار تن محصولات کشاورزی تولید می‌کند که به دلیل نداشتن پایانه صادراتی محصول کشاورزی توفیق چندانی در امر صادرات این محصولات در استان وجود نداشت و پایانه صادراتی روماک بخش زیادی از مشکلات این خطه شمال کشور در صادرات انبوه محصولات کشاورزی کاهش داد.

نظر شما