شناسهٔ خبر: 67277275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم:

اساتید بسیجی در دانشگاه باید متولی تبدیل دانایی به توانایی باشند

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: اساتید بسیجی ما در دانشگاه باید متولی تبدیل دانایی به توانایی باشند و بر ارتباط وسیع با همه دانشجویان اهتمام ورزند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، اظهار کرد: سی و یک خردادماه سالروز شهادت شخصیتی شاخص، علمی، دیندار و انقلابی است که از جهات مختلف الگویی برجسته و قابل اتکاء برای جامعه، به‌ویژه اساتید و نخبگان علمی کشور به شمار می‌رود.

این استاد بسیجی بیان کرد: شخصیت شهید چمران بنا به فرموده امام خمینی (ره): «چنان با عظمت و با تعهّد به اسلام جان خود را فدا کرد که خود را در هر دو جهان بیمه نمود.» است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم ابراز کرد: فداکاری‌های مجاهدانه و صادقانه و بی‌اعتنایی به لذایذ دنیوی، اخلاص، شجاعت و بصیرت ایشان از خصوصیاتی است که شهید چمران را با کوله باری از علم و دانش برجسته نموده است؛ به حق وی فرهیخته‌ای بود که علم، عمل و اخلاق همراه با بینش و صبر را که ویژگی بسیجی‌بودن است در عمل متبلور ساخت.

فاضلی عنوان کرد: روز بسیج اساتید بهترین عامل شناخت و مطالعه در مورد شخصیت، باور و اقدامات شهید چمران است؛ چراکه او مطیع محض و گوش به فرمان ولایت بود.

یکی از تکالیف بسیار اساسی بسیج اساتید در دانشگاه‌ها الگوسازی و مکتب سازی است

این استاد بسیجی ادامه داد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب یکی از تکالیف بسیار اساسی بسیج اساتید در دانشگاه‌ها الگوسازی و مکتب سازی است و چیزی که امروز در دنیا به‌عنوان دانشگاه‌های نسل چهارم و تحول‌گرا مطرح است، نیازمندی به حرکت در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب و تحقق دانشگاه تمدن ساز می‌باشد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم اذعان کرد: امروزه ارتقاء رتبه علمی و مهارتی شاخص توسعه پیشرفت و نماد شتاب جامعه نخبگان و خبرگان در تولید علم و ثروت است که این مهم در ارتباط با صنعت پویا و فعال کشور محقق خواهد شد. البته فعالیت‌های چشمگیری در این زمینه انجام شده است، اما سرعت تعاملات عملی و کاربردی دانشگاه و صنعت باید افزایش یافته و نقش آفرینی اساتید بسیجی در این بستر حائز اهمیت است.

فاضلی اضافه کرد: پیشرفت‌های امید آفرین امروز دانشگاه‌ها در تمام عرصه‌ها تجلی حکمرانی نو مبتنی بر ارزش‌مداری و اصول اسلامی و باور قلبی و بصیرتی به نظام ولایت فقیه است؛ ما امروز بر اساس راهبرد رهبر فرزانه انقلاب باید بدنبال جهاد تولید باشیم و توسعه تولید نیازمند توسعه توانمندی‌های مهارتی در جامعه و لازمه آن حرکت اساتید بسیجی در تراز شهید چمران است.

اساتید بسیجی در دانشگاه باید متولی تبدیل دانایی به توانایی باشند

این استاد بسیجی خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی ما در دانشگاه باید متولی تبدیل دانایی به توانایی باشند و بر ارتباط وسیع با همه دانشجویان اهتمام ورزند، چرا که تحقق دانشگاه تراز انقلاب و تمدن‌سازی با جوانان این مرز و بوم امکان‌پذیر خواهد بود و نقش اثرگذار اساتید برای پیشرفت، نقشی بی‌بدیل خواهد بود.

نظر شما