شناسهٔ خبر: 67264934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مذاکره روسیه با شرکای خود درباره استقرار تسلیحات دوربرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور درحال مذاکره با شرکای خود در آسیا و آمریکای لاتین است تا تسلیحات دوربرد را مستقر کند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تاس روز چهارشنبه به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد که این کشور با نزدیک‌ترین شرکای خود درباره موضوع استقرار تسلیحات دوربرد گفتگو می‌کند.

براساس گزارش العربیه، ریابکوف در مصاحبه‌ای به آژانس خبری روسی گفت که مسکو  نزدیک‌ترین شرکا را در آسیا و آمریکای لاتین دارد که روی وضعیت امنیتی با آنها به طور اساسی کار می‌شود و به سطح تبادل ارزیابی محدود نمی‌شود.

این مقام روسی در ادامه با اشاره به قرار دادن سلاح‌های دوربرد در کشورهای متحد روسیه تاکید کرد که این موضوع با تعدادی از شرکای مسکو در حال بحث است. ریابکوف نام هیچ کشوری را ذکر نکرد و گفت که مذاکرات با احترام کامل به تعهداتی که کشور‌ها ممکن است بر اساس معاهدات بین المللی داشته باشند، از جمله معاهداتی که روسیه عضو آن نیست، انجام می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه وارد کره شمالی شد و آمریکا و متحدانش ادعا کردند که از کمک مسکو به برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ یانگ که بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ممنوع شده اند، بیم دارند.

ریابکوف همچنین به تاس گفت که تماس‌های دیپلماتیک بین روسیه و آمریکا به حداقل مطلق کاهش یافته است و این تماس‌ها نیز عمدتا درخصوص سفارت، ویزا و مسائل بشردوستانه است.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما