شناسهٔ خبر: 67262586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری متصل شد

رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه اتمی بوشهر پس از انجام موفق تعمیرات و سوخت‌گذاری سالانه، دوباره به شبکه سراسری برق متصل شد.

صاحب‌خبر -

نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری متصل شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، رضا بنازاده بیان کرد: به‌منظور تامین و بهبود عملکرد و حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن تجهیزات مهم و همچنین افزایش طول عمر مفید تجهیزات تولید نیروگاه اتمی بوشهر، هرساله هنگام تعویض سوخت و جایگزینی سوخت جدید، فرصتی فراهم می‌شود تا علاوه بر انجام عملیات سوخت‌گذاری، اقدامات لازم در راستای بازرسی و تعمیرات و نگهداری تجهیزات نیروگاه اتمی بوشهر نیز انجام پذیرد.
وی افزود: در همین راستا با هماهنگی‌های انجام‌شده با مدیریت شبکه برق کشور، عملیات سوخت‌گذاری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد و با انجام موفقیت‌آمیز این روند طبق برنامه تعیین‌شده، نیروگاه اتمی بوشهر از صبح ۲۹ خرداد دوباره در مدار تولید قرار گرفت و برق‌رسانی به شبکه سراسری برق کشور را از سر گرفت.
رئیس نیروگاه و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر را یک‌هزار مگاوات دانست و اضافه کرد: این نیروگاه از زمان راه‌اندازی تا قبل از توقف واحد برای تعمیرات این دوره، با رسیدن به مرز تولید ۶۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی، نقش مهمی در تأمین انرژی کشور به‌ویژه در استان‌های جنوبی و کاهش خاموشی‌ها داشته است.
وی یادآور شد: همچنین این نیروگاه با تولید بیش از ۷.۶ میلیارد کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی در سال ۱۴۰۲، نقش تعیین‌کننده و تأثیرگذاری در عبور از پیک تابستانی و زمستانی اوج مصرف برق در کشور ایفا کرده است.
بنازاده اظهار کرد: نیروگاه اتمی بوشهر به‌عنوان یک واحد تولید برق سازگار با محیط زیست، به‌هیچ‌وجه سبب آلودگی محیط زندگی انسان نشده و به‌عنوان انرژی پاک شناخته شده است، به‌گونه‌ای که از ابتدای راه‌اندازی تا کنون به‌میزان و معادل حدود ۱۰۳.۲ میلیون بشکه نفت خام صرفه‌جویی و از انتشار نزدیک به ۶۳.۳۹ میلیون تن انواع گاز‌های آلاینده زیست‌محیطی جلوگیری کرده است.
رئیس نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به‌عنوان نخستین تجربه استفاده از نیروگاه‌های هسته‌ای یک‌هزارمگاواتی در کشور و منطقه، به‌صورت کامل به‌دست کارکنان متخصص ایرانی انجام می‌پذیرد.

نظر شما