شناسهٔ خبر: 67257041 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نا ایمن بودن ۷۰ درصد استخر‌های کشاورزی خوشاب

۷۰ درصد استخر‌های کشاورزی خوشاب نا ایمن است.

صاحب‌خبر -

نا ایمن بودن ۷۰ درصد استخر‌های کشاورزی خوشاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به وجود ۱۲۰ استخر کشاورزی مجاز و غیرمجاز در شهرستان خوشاب گفت: فقط ۳۰ درصد این استخر‌ها ایمن هستند.

ابراهیم رودسرابی با تاکید بر ضرورت احداث استخر‌های کشاورزی و مدیریت منابع آبی برای کاشت محصولات کشاورزی به ویژه آبیاری درختان پسته افزود: بنا بر آمار پزشکی قانونی، سالانه در کشور بیش از ۶۰۰ نفر در استخر‌ها غرق می‌شوند.
 
وی با اشاره به حادثه غرق شدن ۵ نفر در استخر کشاورزی روستای عبدل آباد که ۲ سال پیش رخ داد، هم گفت: در صورت بروز هر گونه حادثه، تمام بار حقوقی آن مربوط به مالکان استخر‌های کشاورزی است و آن‌ها باید تمام موارد ایمنی و استاندارد‌های استخر‌های کشاورزی را در زمان ساخت و بعد از آن رعایت کنند.
وی افزود: توصیه می‌ شودمالکان استخرها، آب استخر‌ها را خالی کنند یا این که به روش‌های مختلف آب را آلوده کنند تا کسی رغبت ورود به آب برای شنا کردن نداشته باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان خوشاب نیز گفت: روند بهبود ایمنی استخر‌ها مشهود و تاکنون حدود ۳۰ درصد استخر‌ها اصول ایمنی ابلاغ شده را رعایت کرده اند و بقیه در حال بهبود شرایط ایمنی و استانداردسازی هستند.
دکتر شاهی با تاکید بر اهمیت ایمنی استخر‌ها برای پیشگیری از حوادث و جلوگیری از غرق شدگی افزود: در بازدید‌های انجام شده، عدم فنس کشی دور استخرها، بیشترین مورد رعایت نکردن ایمنی بوده است.
 



نظر شما