شناسهٔ خبر: 67256192 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، ایران - آمریکا

فقط برای شادی ملت!

صاحب‌خبر -

 [شهروند] درحالی‌که در ماه‌های اخیر به شکست‌های متوالی تیم ملی والیبال عادت کرده‌ایم؛ امروز روز بزرگ و مهمی برای این تیم خواهد بود و شاید از معدود روزهایی است که بار دیگر مردم را برای تماشای والیبال مقابل تلویزیون بنشاند. تیم ملی والیبال کشورمان امروز رسما هفته سوم خود را در رقابت‌های لیگ ملت‌ها آغاز خواهد کرد و در نخستین گام به مصاف آمریکایی می‌رود که سال‌هاست از قدرت‌های بلامنازع والیبال جهان به شمار می‌رود. تیم ملی کشورمان در هفته سوم لیگ‌ ملت‌های والیبال با تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان هم‌گروه است و درحالی‌که شانسی برای المپیکی شدن ندارد؛ صرفا جهت آشتی دوباره مردم با والیبال، به‌دنبال اعاده حیثیت مقابل آمریکاست.

ایران - آمریکا؛ تاریخ چه می‌گوید؟!
تیم‌های والیبال ایران و آمریکا تاکنون 21بار به مصاف هم رفتند که حاصل آن 14پیروزی برای آمریکا و 7برتری برای ایران بوده است. نخستین بازی بین این دو تیم در تاریخ ۲۴ سپتامبر در شهر صوفیه در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۷۰ برگزار شد که با نتیجه سه بر دو به سود آمریکا به پایان رسید. در پنج مصاف اخیر دو تیم، سه بار آمریکا و دو بار ایران پیروز شده است. آخرین مصاف مردان والیبال ایران و آمریکا هم به لیگ ملت‌های سال 2023برمی‌گردد که در آن مسابقه آمریکایی‌ها در سه ست متوالی موفق به شکست سروقامتان کشورمان شدند؛ باید ببینیم در این دیدار که از ساعت 14:30به وقت ایران برگزار خواهد شد؛ شاگردان پیمان اکبری با چه نتیجه‌ای بیست‌ودومین مصاف خود مقابل آمریکا را پشت سر خواهند گذاشت.

آمریکا با ترکیب المپیکی مقابل ایران
تیم ملی آمریکا که جواز حضور در المپیک 2024پاریس را کسب کرده است؛ در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها با ترکیب جوان و درواقع تیم دوم خود راهی رقابت‌ها شد تا با تیم اصلی در کمپ تمرینی‌اش حضور داشته باشد.حاصل تلاش جوانان آمریکا در هفته نخست؛ تحمل چهار شکست پیاپی بود، اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید، اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد. این تیم در هفته سوم هم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به‌دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است و بدین‌ترتیب با ترکیب اصلی خود به مصاف سروقامتان کشورمان خواهد آمد.

ایران به‌دنبال نخستین پیروزی در لیگ ملت‌ها
از سوی دیگر تیم ایران نیز در هفته سوم ترکیب جدیدی به میدان می‌فرستد. حضور عرشیا به‌نژاد به‌عنوان پاسور و میثم صالحی به‌عنوان لیبرو در زمین از مهم‌ترین تغییرات است. به‌نژاد در جدال با آمریکا نخستین بازی ملی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه خواهد کرد. تیم ملی کشورمان تاکنون 8مسابقه انجام داده است که حاصل آن 8شکست و فقط کسب دو امتیاز بوده است. شاگردان اکبری هم‌اکنون با 2امتیاز در قعر جدول رقابت‌های لیگ ملت‌ها قرار گرفته‌اند و هیچ شانسی برای صعود به المپیک نخواهند داشت.

نظر شما