شناسهٔ خبر: 67256139 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ایرلند: برای افزایش حمایت از فلسطین در اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم

تهران- ایرنا- سایمون هریس نخست‌وزیر ایرلند با اشاره به ضرورت برقراری آتش‌بس در غزه تاکید کرد: برای افزایش حمایت از فلسطین در اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از تارنمای ایندیپندنت، هریس که به تازگی پس از استعفای ناگهانی لئو وارادکار از مقام نخست‌وزیری ایرلند به عنوان رهبر حزب حاکم شد و مسئولیت نخست‌وزیری را بر عهده گرفت، در اولین تماس رسمی خود با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مورد جنگ در غزه به گفت وگو و رایزنی پرداخت.

هریس با بیان اینکه به بایدن تاکید کرده که برای ایرلند، برقراری آتش‌بس فوری در غزه از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: به عقیده رئیس جمهور آمریکا، برای حل درگیری میان (رژیم) اسرائیل و فلسطینیان، اجرای راه حل دو دولتی ضروری است.

نخست‌وزیر ایرلند در ادامه با تاکید بر اینکه باید پاسخگویی کامل در قبال مرگ غیرنظامیان و ارتکاب جنایات جنگی در غزه وجود داشته باشد، افزود: پرسش من از همه این است که چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا آتش‌بس در غزه برقرار شود؟

هریس اقدام رژیم صهیونیستی برای سوء استفاده از به رسمیت شناخته شدن فلسطین از سوی کشورهای ایرلند، نروژ و اسپانیا به عنوان توجیهی برای شهرک‌سازی در کرانه باختری را تاسف‌بار خواند و خاطرنشان کرد: ما به تلاش‌های خود برای افزایش حمایت از فلسطین در سطح اتحادیه اروپا ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، نخست‌وزیر ایرلند پیش تر در سخنانی در نشست سالانه اعضای حزب حاکم فاین گایل، موضع دولت جدید را در حوزه سیاست‌ خارجی تشریح کرد و گفت که بحران انسانی در غزه بدتر شده است و ایرلند نمی‌تواند در برابر اقدامات اسرائیل سکوت کند.

این مقام ایرلندی از رژیم صهیونیستی به دلیل مانع‌تراشی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد و آن را عامل ایجاد قحطی در این منطقه توصیف کرد.

وی در اظهاراتی شدیداللحن گفت: هر کسی که بتواند گرسنگی عمدی را تحمل کند، انسانیت خود را از دست داده است.

نظر شما