شناسهٔ خبر: 67248568 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۷۴ کنسرت موسیقی اردیبهشت ماه برگزار شد

تهران- ایرنا- دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: ۵۷۴ کنسرت موسیقی اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در کشور برگزار شد و ۴۸۷ تک‌آهنگ مجوز دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار مجوزهای صادر شده از سوی دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

بر اساس این گزارش در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، ۲۵۴ اجرای صحنه‌ای مجوز گرفته‌ و ۵۷۴ بار روی صحنه رفتند.

همچنین هشت نماهنگ مجوز گرفتند، سه گروه به خارج از کشور اعزام شده، یک گروه خارجی نیز در داخل کشور به اجرا پرداخته است و ۹ استودیو مجوز تأسیس و تمدید فعالیت خود را از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده‌اند.

از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات دفتر موسیقی می‌توان به صدور مجوز برای ۴۸۷ تک‌آهنگ اشاره کرد که از این تعداد سهم گونه سنتی، ایرانی و ملی ۲۷ آهنگ، پاپ ۳۲۳ آهنگ، نواحی و محلی ۵۳ آهنگ، تلفیقی ۴۹ آهنگ، الکترونیک ۶ آهنگ، کلاسیک ۲۴ آهنگ، سرود یک قطعه و کودک چهار آهنگ است.

براساس این گزارش، در بخش آلبوم‌ها آمار مجوزها در این ماه بدین شرح است؛ تعداد کل آلبوم‌های موسیقی که مجوز خود را گرفته‌اند ۲۹ عدد است که از این تعداد، ۱۰ آلبوم در موسیقی سنتی، ایرانی و ملی، ۱۰ آلبوم در موسیقی پاپ، ۲ آلبوم در موسیقی محلی، ۲ آلبوم در موسیقی تلفیقی و پنج آلبوم در موسیقی کلاسیک مجوزهای خود را گرفته‌اند.

نظر شما