شناسهٔ خبر: 67232057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استان مرکزی به قطب صنعتی تجدید پذیر تبدیل خواهد شد

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی را به قطب صنعتی تجدید پذیر تبدیل خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خمین، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در آیین افتتاح به‌روزترین و بزرگ‌ترین کارخانه تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت 1800 مگاوات در شرکت مانا انرژی پاک خمین اظهار داشت: با کمک موثر بخش خصوصی و شرکت مانا انرژی با طرح توسعه نیروگاه های خورشیدی در گام نخست در دولت سیزدهم  10هزار مگاوات برنامه ریزی شده است که 1600مگاوات از آن قرار داد منعقد شده است.

 وی افزود: بخشی از عملیات اجرایی آغاز شده و بزرگترین نیروگاه خورشیدی 100مگاواتی کشور در محلات در حال احداث و بخشی از تولیدش هم وارد مدار شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: بخش دولتی و سازمان های اداری  و بخش عمومی هم به نهضت انرژی های تجدید پذیر بپیوندند و در استان مرکزی 20درصد از بار اداری به تجهیزات انرژی های خورشیدی یا متصل یا در مراحل پایانی کار هستند و استانداری مرکزی و سازمان های زیرمجموعه وزارت نیرو نیز نیروگاه های خورشیدی آن ها با ظرفیت حدود یک مگاوات  وارد مدار شده و امروز به بهره برداری می رسد.

مخلص الائمه بیان کرد: 1600 مگاوات برق خورشیدی وارد مدار خواهیم کرد که تقریبا برابر با مصرف استان مرکزی است درحالی که استان مرکزی  حدود 1.8درصد مساحت کشور را دارد، استان مرکزی را به قطب صنعتی تجدید پذیر تبدیل خواهیم کرد که شرکت مانا انرژی به  این مسیر شتاب بخشیده است.

وی عنوان کرد: دولت سیزدهم که به انتخاب مردم مسیرحرکت کشور را تغییر داد، مردمی که در تشیع پیکر خادمان خودشان اذعان کردند انتخابشان در سال 1400دولت درستی بوده است، این دولت با کار شبانه روزی و بدون وقفه، حضور بی واسطه و مستقیم در بین مردم فعالیت کرد و مجدد فرصت انتخاب مردم در 8تیرماه  ایجاد شده  است که با مشارکت حداکثری در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش تسنیم، افتتاح به روزترین و بزرگترین کارخانه تولید پنل خورشیدی کشور با ظرفیت 1800 مگاوات همزمان با افتتاح متمرکز 12 نیروگاه تجدید پذیر در 7 استان دیگر کشور با حضور وزیر نیرو در خمین برگزار شد.

کارخانه مانا انرژی پاک از دو خط تولید 900 مگاواتی تشکیل شده که برای اولین بار امکان تولید پنل‌های متفاوت با ظرفیت‌های 550 تا 700 وات را برای کشور ایجاد می‌کند و در آن از دقیق‌ترین فناوری‌های روز دنیا استفاده شده است.

انتهای پیام/711/

نظر شما