شناسهٔ خبر: 67183550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان: امنیت غذایی با جهش تولید در کشاورزی پایدار خواهد ماند

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کشاورزی یک جهاد است و امنیت غذایی با جهش تولید و رشد و توسعه در بخش کشاورزی پایدار خواهد ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد کرمی شامگاه جمعه در جمع اعضای شورای هماهنگی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان، کشاورزی را یک معدن بزرگ توصیف کرد و افزود: اقتصاد کشاورزی یک اقتصاد بی نظیر است و بخش کشاورزی استان با تولید انواع محصولات زراعی و باغی، دامی و شیلاتی برای ارتقای امنیت غذایی یک ظرفیت استثنایی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: وظیفه همه ما مسوولان، آسان سازی امور برای بهره‌برداران و تولید کنندگان بخش کشاورزی است و به کارگیری فناوری شرکت های دانش بنیان در امر تولید، بهره گیری از طرح های نوآورانه و دانش محور در جهش تولید را بسیار کارساز می کند.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با اشاره به ۳۰۰ طرح بهره برداری بخش کشاورزی در ایام هفته جهادکشاورزی امسال گزارشی از دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم در همه زیر بخش های کشاورزی استان ارائه داد.

علیرضا دهمرده افزود: همه مجموعه بخش کشاورزی با تمامی ظرفیت کارشناسی، در راستای تحقق جهش تولید و ارتقای ضریب خوداتکایی استان به محصولات اساسی کشاورزی با مشارکت مردم و همراهی مسوولان، در خدمت کشاورزان استان خواهند بود.

به گزارش ایرنا، ۲۱ تا ۲۷ خرداد با شعار امنیت غذایی، جهش تولید و مشارکت مردم به نام هفته جهادکشاورزی نام‌گذاری شده است.

نظر شما