شناسهٔ خبر: 67180721 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دژاگه: از استقلال و پرسپولیس پیشنهادهای زیادی داشتم اما قسمت نشد / افتخار می‌کنم در تراکتور بازی کردم

کاپیتان اسبق تیم ملی توضیحاتی درمورد شرایط فعلی این تیم و یورو ۲۰۲۴ ارائه کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، اشکان دژاگه در حاشیه کلاس درجه A مربیگری، اظهار داشت: خوشحالم افرادی که این همه سال در فوتبال زحمت کشیدند، بار دیگر می‌بینم و در این چند روز کنار هم هستیم. وی درمورد اینکه آیا یک بازیکن خوب می‌تواند مربی خوبی شود، گفت: این ۲ مورد با هم فرق دارد. هرچند دوران بازی خوب، در مربیگری کمک می‌کند زیرا بازیکنی که در فوتبال حرفه‌ای بوده مسیر را می‌شناسد اما هر بازیکن خوبی نمی‌تواند مربی خوبی باشد‌.
 
کاپیتان اسبق تیم ملی در خصوص حضور در لیگ پادشاهان فوتبال جهان در مکزیک، توضیح داد: فکر نمی‌کنم این تورنمنت چندان در ایران دنبال شود اما برنامه جرارد پیکه و سرخیو آگوئرو است که ۴_۳ سال راه افتاده. یک دوست به من پیشنهاد داد برای تیم آلمان بازی کنم. به دلیل زمان خوبش قبول کردم. هرچند نتیجه دلخواه را نگرفتیم اما تجربه خوبی بود. خیلی از بازیکنان بزرگ مثل توتی، هازارد و.... در آن حضور داشتند. برای من جالب بود. پیکه مدرک برگزاری این مسابقات را در آلمان گرفته و از امسال در این کشور هم برگزار می‌شود.
 
دژاگه درمورد اینکه چرا هیچ وقت به استقلال و پرسپولیس نرفت، عنوان کرد: زیاد از این ۲ باشگاه پیشنهاد دریافت کردم اما قسمت نشد در آنها بازی کنم. اولین حضور من در فوتبال باشگاهی ایران با پیراهن تراکتور بود که به آن ۳ سال خیلی افتخار می‌کنم. بالا و پایین زیاد داشتیم اما روزهای خوب زیادی هم داشتیم. یک سال هم نزدیک بود به استقلال بروم اما این اتفاق نیفتاد. بازهم افتخار می‌کنم برای باشگاه بزرگی مثل تراکتور با هواداران خوبش بازی کردم. یک سال هم در فولاد حضور داشتم. باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد.
 
وی درمورد تجربه کار کردن با جواد نکونام در فولاد، خاطرنشان کرد: اولین تجربه بازی کردن من زیرنظر او بود اما در کل برای تیم سال خوبی نبود‌. حواشی زیادی رقم خورد که همه کارها را سخت‌تر کرد.
 
بازیکن اسبق تیم ملی درخصوص فساد در فوتبال ایران، عنوان کرد: به دلیل حضور در لیگ پادشاهان، زیاد این موضوع را دنبال نکردم. این اتفاقات در جاهای دیگر مثل ایتالیا هم افتاده و جرائمی مثل سقوط و کسر امتیاز در نظر گرفته شده است. امیدوارم فوتبال پاکی در ایران ببینیم.
 
دژاگه درمورد برنامه‌اش برای مربیگری، گفت: مدرک B را در قطر گرفتم اما طبق صحبتی که با مسعود شجاعی داشتم، متوجه شدم کلاس A در ایران برگزار می‌شود. همانگونه که در زمین فوتبال همیشه سعی کردم صد در صد و پرانرژی جلو بروم، سعی دارم این کار را در مربیگری هم ادامه بدهم.
 
وی درخصوص اینکه آیا احتمال دارد فصل آینده دستیار مسعود شجاعی شود، توضیح داد: تازه شروع کار من است. باید چند هفته کلاس را پرانرژی جلو ببریم و بعد ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
 
کاپیتان پیشین تیم ملی درخصوص دیدار اخیر این تیم مقابل ازبکستان، تاکید کرد: هدف تیم ملی صدرنشینی بود و زیاد نباید این مسابقه را جدی گرفت که چرا در خانه مساوی کردیم. مهم این است که مرحله بعدی خیلی سخت‌تر و پرفشاری می‌شود. تیم و بازیکنان خوبی داریم و در مرحله بعدی جام جهانی نیز امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد.
 
دژاگه درمورد شرایط تغییر نسل در تیم ملی، گفت: یک روز باید این اتفاق بیفتد. هرچند نمی‌توانید خیلی از بازیکنان باتجربه را عوض کنید اما در آینده باید جوانان را هم بیاورید. در کشورمان بازیکنان خوبی داریم که باید تلاش کنند. فدراسیون هم باید به آنها کمک کنند.
 
وی درخصوص یورو ۲۰۲۴ و دیدار افتتاحیه بین آلمان و اسکاتلند، پاسخ داد: یورو جالبی است زیرا در آلمان برگزار می‌شود و بازی خیلی مهمی با اسکاتلند در افتتاحیه دارد. در این تیم هم اتفاقاتی افتاده و بازیکنان جدید آمده‌اند. تیم‌شان مثل قبل و آلمانی که همیشه می‌شناختیم نیست اما بازگشت تونی کروس خیلی برای این تیم مهم بود. با اینکه اسکاتلند هم تیم خیلی خوبی دارد اما فکر می‌کنم آلمان برنده شود.
 
هافبک اسبق تیم‌های ملی پایه آلمان درمورد مدعی اصلی قهرمانی یورو، عنوان کرد: تیم‌های بزرگی در این تورنمنت حضور دارند اما فرانسه همیشه تیمی قوی و بازیکنان خیلی خوبی دارد و می‌تواند مدعی باشد‌. البته پرتغال هم تیم خوبی است.
 
دژاگه درمورد شرایط لیگ امسال، گفت: هر سال اتفاقاتی در لیگ ایران می‌افتد که درست هم نمی‌شود و حتی بدتر هم می‌شود. امیدواریم یک روزی این اتفاقات دیگر در فوتبال ما نباشد و بیشتر روی خود فوتبال تمرکز کنند.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما