شناسهٔ خبر: 67126732 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی:

خانه‌های بوم‌گردی، حافظ میراث کهن معماری اصیل هستند

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی گفت: خانه‌های بوم‌گردی حافظ میراث کهن، معماری اصیل و مهمترین رکن باززنده‌سازی، تولید و توسعه صنایع‌دستی بومی محلی ایران است.

صاحب‌خبر -

محمدحسن حسین‌پور ۲۲ خرداد در برگزاری چهارمین تور تعالی جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی همزمان با روز جهانی صنایع‌دستی در شهرستان قوچان اظهار کرد: خانه‌های بوم‌گردی برای مخاطبان بوم‌گردی‌ها از بیشترین جاذبه برخوردار است.

وی اظهار کرد: این تور با رویکرد حمایت و رونق بخشی تولیدات صنایع‌دستی، خانه‌های بوم گردی و انتقال تجربه همکاران در زمینه‌های تولید، فروش و بازاریابی، در اقامتگاه بای‌پولاد شهرستان قوچان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در تور تعالی بیش از ۵۰ نفر از مدیران و بهره‌برداران بوم‌گردی حضور داشتند، بیان کرد: خانه‌های بوم‌گردی حافظ میراث کهن، معماری اصیل و مهم‌ترین رکن باززنده‌سازی، تولید و توسعه صنایع‌دستی بومی محلی ایران است که برای مخاطبان بوم‌گردی‌ها بیشترین جاذبه را دارد.

حسین‌پور ادامه داد: در تور تعالی چهارم، شرکت‌کنندگان ضمن ارائه و نمایش محصولات خود در خصوص نحوه مشارکت و تبادل تولیدات صنایع‌دستی و عرضه آن در کل استان و فرا استانی تفاهم‌هایی نیز انجام دادند.

رئیس جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در آینده بتوانیم این‌گونه تورهایی که رویکرد آموزشی داشته و کاملاً کاربردی بوده را بیشتر اجرا کنیم و شاهد برگزاری پررونق‌تر آن‌ها باشیم و در راستای رسالت خود و تحقق اهداف این جامعه بیش از پیش کوشا باشیم.

وی گفت: استقبال واحدهای بوم‌گردی از تورهایی که تاکنون برگزار شده حاکی از آن است که مسیر درستی را در پیش گرفته‌ایم و امیدواریم اقبال خوبی را هم در آینده نزدیک شاهد باشیم.

ابوالفضل طبسی، کارشناس گردشگری و دبیر جامعه حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان رضوی نیز در این تور گفت: اعضای هیأت مدیره این جامعه تلاش داریم نقش مؤثری در بازآفرینی، رونق بخشی و همچنین بازار هدف ایفا کنیم که خوشبختانه تاکنون موفق بوده‌ایم؛ چراکه در هر بار فراخوانی این تورها به تعداد علاقه‌مندان به شرکت افزوده و جلسات پر بارتری رقم می‌خورد.

طبسی تصریح کرد: هر تور تعالی دارای موضوع خاصی است که حول محور آن برنامه‌ها اجرا می‌شود و مناطق کم برخوردار با هدف شناسایی بیشتر بوم‌گردی‌ها و ظرفیت آن منطقه از اهداف اصلی ماست.

انتهای پیام

نظر شما