شناسهٔ خبر: 67118036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تصویب قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممنتع (روسیه) و بدون هیچ رأی مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با ۱۴ رأی مثبت و یک رأی ممنتع (روسیه) و بدون هیچ رأی مخالفی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.
 یک قطعنامه برای تصویب در شورای امنیت به ۹ رأی از آرا ۱۵ عضو این شورا بدون مخالفت یا وتوی اعضای دائم آن شامل آمریکا، روسیه، انگلیس، چین و فرانسه دارد که قطعنامه پیشنهادی آمریکا بدون هیچ مخالفت و وتویی در نشست امروز دوشنبه به وقت محلی این شورا (۱۰ ژوئن ۲۰۲۴ برابر با ۲۱ خرداد ۱۴۰۳) تصویب شد.

در این قطعنامه هفت‌بندی آمده است که قطعنامه پیشنهادی آمریکا بر اهداف و اصول منشور ملل متحد تأکید می‌کند و تمام قطعنامه‌های مربوطه در مورد وضعیت خاورمیانه، از جمله مسئله فلسطین را یادآور می‌شود و بر اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک مستمر مصر، قطر و  آمریکا با هدف دستیابی به یک توافق آتش‌بس جامع شامل سه مرحله تأکید می‌کند. 
 
در این قطعنامه آمده است:  از پیشنهاد آتش‌بس جدید اعلام شده در ۳۱ مه که  اسرائیل آن را پذیرفت استقبال می‌کند و  از حماس می‌خواهد که آن را نیز بپذیرد، و از هر دو طرف می‌خواهد که شرایط آن را به طور کامل بدون تأخیر و بدون قید و شرط اجرا کنند. 

انتهای پیام

نظر شما