شناسهٔ خبر: 67105414 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اقتصاد، مهاجرت و جنگ؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا

تهران- ایرنا- نظرسنجی‌ها درباره کشورهای بزرگ اتحادیه اروپا نشان داد که اقتصاد، مهاجرت و درگیری ها بین المللی، سه نگرانی اصلی رای‌دهندگان در انتخابات پارلمان اروپا را تشکیل داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رویترز با اشاره به نتایج انتخابات پارلمان اروپا تا یکشنبه شب نوشت: این نتایج نشان داد که ناسیونالیست ها و احزاب بدبین به افزایش قدرت اتحادیه اروپا، با حمایت از کاهش موج مهاجرت، رفع نگرانی های اقتصادی شهروندان و لغو سیاست های سبز این قاره توانستند دستاوردهایی را کسب کنند.

رویترز نوشت: نظرسنجی پلتفورم فوکال دیتا که با این خبرگزاری به اشتراک گذاشته شده، نشان می دهد، «بهبود وضعیت اقتصادی» و «کاهش تورم» دو موضوع اصلی و اولیه ای بود که شهروندان اروپا در پاسخ به این سوال که مهم ترین مسئله تاثیرگذار بر رای آنها چه چیزی بوده است، مطرح کردند.

«درگیری های بین المللی و جنگ» موضوع بعدی نگران‌کننده برای رای‌دهندگان بوده است.

نظرسنجی از ۶ هزار شهروند پنج کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و لهستان در کنار سوئد، نشان داد که «مهاجرت» و موضوع «پناهندگان» دغدغه سوم اصلی شهروندان اروپایی را تشکیل می دهد.

این نظرسنجی در روز ۶ ژوئن (۱۷) اولین روز آغاز انتخابات پارلمان اروپا انجام شد.

کاهش «بی عدالتی» از دیدگاه آنها چهارمین موضوع تاثیرگذار بر آراءشان بود و پاسخ دهندگان مسئله «تغییرات آب و هوایی» را در رتبه پنجم فهرست مسائل تاثیرگذار بر آرای خود عنوان کردند.

در انتخابات پارلمان اروپا، احزاب سبز بزرگترین بازندگان انتخابات بودند و نتایج اولیه نشان دادکه آنها ۱۸ کرسی را از دست خواهند داد و ۵۳ نماینده در پارلمان خواهند داشت.

بر اساس این نظرسنجی در کشورهایی مانند سوئد و اسپانیا که سالها دچار خشکسالی ناشی از تغییرات آب و هوایی بوده اند، تغییرات آب وهوایی در رده سوم نگرانی های شهروندان قرار داشت.

در فرانسه، ایتالیا و لهستان، رای دهندگان اعلام کردند، نگرانی ها بر سر مسائل اقتصادی اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار بر آرای آنها بوده است.

در فرانسه مهاجرت دومین عامل نگران‌کننده را تشکیل می داد و دومین دغدغه اصلی رای دهندگان در ایتالیا و اسپانیا جنگ بود.

پاسخ دهندگان آلمانی در این نظرسنجی مهاجرت و موضوع پناهندگان را دغدغه اولیه خود عنوان کردند. جنگ و مسئله اقتصاد دغدغه بعدی آنها را تشکیل داده است.

نظر شما