شناسهٔ خبر: 67097311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه قزوین:

اطلاع‌رسانی درست در اولویت مسئولان قرار بگیرد

امام جمعه قزوین گفت: بحران آب و برق نداریم، بلکه بحران مدیریت این‌ها و بحران اطلاع‌رسانی صحیح و به‌جا در این حوزه را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امشب _یکشنبه بیستم خرداد_ در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین اظهار کرد: در این ایام بحث صرفه‌جویی در انرژی بسیار حائز اهمیت است، ما بحران آب و برق نداریم، بلکه بحران مدیریت و بحران اطلاع‌رسانی صحیح و به‌جا را داریم.

وی افزود: اینکه بتوانیم مردم را متوجه کنیم که بدانند شرایط چیست، این وظیفه همه ماست، حوزه‌های علمیه، امامان جمعه و جماعت باید در کنار شما بسیج شوند و رسالت و وظیفه انسانی و ملی خود را به درستی در این حوزه انجام دهند.

صداقت و امانت‌داری لازمه تحقق سلامت انتخابات

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع انتخابات گفت: همه ما می‌دانیم انتخابات پرشور و با حضور حداکثری و با پسوند آگاهانه و هوشمندانه، زمینه‌ساز و ضامن اقتدار ایران اسلامی است.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: یعنی چنین انتخاباتی هم زمینه‌ای را فراهم می‌کند که در انظار جهانیان خوش بدرخشیم و هم ماندگاری عزت و اقتدار دولت شهید خدمت را ضمانت می‌کند، بنابراین همه ما برای حضور پرشور و آگاهانه مسئولیت داریم.

وی یادآور شد: چهار رکن در انتخابات باید همواره مدنظر همه باشد که این چهار رکن شامل سلامت انتخابات، مشارکت حداکثری در انتخابات، امنیت انتخابات و رقابت در انتخابات است، خروجی همه این‌ها همان مشارکت حداکثری در انتخابات خواهد بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ممکن است در بحث سلامت انتخابات سلایق متفاوت باشد، گفت: وظیفه ما صرفاً سلامت انتخابات است، ما باید با صداقت و امانت‌داری به سلامت انتخابات توجه داشته باشیم. امنیت انتخابات هم دو نوع شامل امانت‌داری و امنیت است، این دو باید با هم یکی شوند تا این مطلب کامل شود.

آیت‌الله عابدینی افزود: اخلاق انتخاباتی در نگرش شهید بزرگوار، آیت‌الله رئیسی، یک موقعیت ویژه پیدا کرد، یعنی اگر بخواهیم در رابطه با اخلاق انتخاباتی نظریه‌پردازی کنیم، باید بگوییم که در ایام انتخابات به این شهید بزرگوار تهمت کم سوادی زدند؛ در حالی که ایشان مجتهد حوزه بود و دکترای دفاع شده دانشگاهی داشت، اما شهید رئیسی به دفاع از خود نپرداختند و با سکوت از این معنا گذشتند.

وی ادامه داد: این مسئله به تنهایی ارتقای جایگاه اخلاق انتخاباتی را به همه ما یاد می‌دهد، کسانی که قرار است در این دوره در عرصه فعالیت رقابتی به میدان بیایند، بیشتر به این معنا ملتزم باشند، ما هم در قسمت‌هایی که متعلق به ماست، باید اخلاق انتخاباتی را در حد اعلا رعایت کنیم تا الگویی برای دنیا باشیم.

انتخابات ما باید برای همه دنیا الگو شود

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه صحبت‌های خود با یادآوری اینکه حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی فقط متعلق به ایران نیست، گفت: بنابراین انتخابات ما باید برای کشورهای اسلامی و همه دنیا الگو باشد تا بتوانیم به دنیا بگوییم آن تمدنی که ما به دنبالش هستیم، انتخاباتش این گونه است.

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال یک نوع تمدن هستند، همه دنیا می‌بینند که این تمدن به معنای قتل‌عام کودکان و زنان، نسل‌کشی و بی‌رحمی به تمام عیار است، این‌ها کار حیوانات درنده را انجام می‌دهند، البته حتی حیوانات درنده هم واژه‌ای نیست که بتواند خیانت و جنایت وحشیانه آن‌ها را توجیه کند، بنابراین این یک نوع تمدن است.

وی ادامه داد: یک تمدن هم هست که امیرالمؤمنین (ع) برای جهانیان به ارمغان آورده و رسول خدا (ص) آن را پایه‌گذاری کرده است، ما می‌خواهیم چنین تمدنی را در انتخابات به خوبی نشان دهیم تا جهانیان ببینند که اسلام، قرآن، دین، انبیا و ائمه اطهار (ع) چگونه رقابت‌های سیاسی را برای انتخاب مدیران برجسته کشورها و نظام‌ها می‌پسندند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه قدردان اخلاق انتخاباتی آیت‌الله شهید رئیسی هستیم، گفت: این شهید به خوبی در حساس‌ترین شرایط از اخلاق انتخاباتی پاسداری کرد و هر چه دیگران گفتند، ایشان با کرامت انسانی از آن‌ها گذشت و انتقام‌جویانه عمل نکرد.

نظر شما