شناسهٔ خبر: 67080513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه همکاریهای دانشگاه فرهنگیان و کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی

در دیدار رئیس دانشگاه فرهنگیان و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همکاری های مشترک فرهنگی، بازدید و عضویت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کتابخانه های عمومی مورد بررسی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

توسعه همکاریهای دانشگاه فرهنگیان و کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمود اصغری، رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی ضمن دیدار با خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی ارومیه بازدید کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار گفت: کتابخانه مرکزی ارومیه از جمله بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در استان به شمار می‌رود، و این مجموعه در زمینی به مساحت ۵ هزار و ۶۰۰ مترمربع با زیربنای ۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه پذیرای مردم استان است.

خدیجه معصومی به تشریح خدمات قابل ارائه در کتابخانه های عمومی پرداخت و افزود: کتابخانه های عمومی در حال حاضر به باشگاه های فرهنگی واجتماعی فعال تبدیل شده اند که بیش از ۶۰ نوع خدمت در این مراکز برای اقشار مختلف مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه نهادی است اجتماعی که با فعالیت و خدمات خود موجب دسترسی آسان به انبوه اطلاعات ناشی از دانش روز  می شود، تصریح کرد: کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی با موضوعات مختلف، قصه گویی، معرفی کتاب، نشست‌های کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، نمایشگاه کتاب، کسب و کار در کتابخانه، نمایشگاه مجازی کتاب، تولید محتوای مجازی، آموزش‌های کاردستی به مناسبت‌های مختلف از اقداماتی است که در کتابخانه انجام می‌شود.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان آذربایجان غربی گفت: کار در کتابخانه های عمومی نوعی ایثار است و کتابخانه ها گنجیه ای عظیم از دانش بشری برای حفظ اسناد و منابع علمی هستند.

در ادامه حجت الاسلام محمود اصغری با تشریح فعالیت های دانشگاه فرهنگیان، توضیحاتی از روند کاری این مرکز فرهنگی بیان داشت.

همکاری های مشترک فرهنگی، بازدید و عضویت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در کتابخانه های عمومی در این نشست مورد بحث قرار گرفت.

نظر شما