شناسهٔ خبر: 67055184 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکیدامام جمعه خوی بر حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها

حجت الاسلام قاسم خانی گفت: حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها مهمترین اصل در برگزاری انتخاباتی باشکوه و برابر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، نماز عبادی سیاسی جمعه در شهرستان خوی به امامت حجت الاسلام قاسم خانی در مصلای امام خمینی (ره ) اقامه شد .

امام جمعه خوی در خطبه های این فریضه الهی به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و با برشمردن اهمیت وجایگاه    تحکیم بنیان خانواده در ایران اسلامی گفت : یک خانواده برای این‌که محکم بماند باید حواسش به دشمن باشد امروز دشمن روی سُست‌کردن بنیان خانواده خیلی کار می‌کند؛ دشمنی که باعث شده است که کانون خانواده در غرب از هم پاشیده شود.

حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه به چهاردهمین دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ا شاره  وبه نکات مهم سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات در مراسم ارتحال امام راحل  پرداخت و افزود : این بیانات، سه موضوع بسیار برجسته وجود دارد: ۱. واژه «آبروی ملی»؛ ۲. تبیین ماهیت حقیقی رقابت‌های انتخاباتی در جمهوری اسلامی؛ ۳. حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها که نامزدها برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی باید این سه کلید واژه رامد نظر قرار دهند.

وی تاکید کرد : براسا دیدگاه رهبری ، صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ی کش‌وواکش[بگومگو، نزاع] برای به‌دست آوردن قدرت نیست.

 امام جمعه خوی سپس  حاکمیت اخلاق در رقابت‌ها را مهمترین اصل در برگزاری انتخاباتی باشکوه و برابر دانست و تصریح کرد : به نظر می‌رسد بهترین الگو در اخلاق سیاسی، رئیس‌جمهور شهیدمان، شهید رئیسی عزیز باشد که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که وی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانی‌که در یک بخشی مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است».

 

 

 

نظر شما