شناسهٔ خبر: 67028848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با هدف گرامیداشت یاد «شهید جمهور»

پویش «نذر خدمت» در پزشکی قانونی اصفهان آغاز شد

اصفهان - ایرنا – مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان از آغاز پویشی با عنوان «نذر خدمت» با هدف گرامیداشت یاد «شهید جمهور» آیت‌الله سید ابراهیم رییسی خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور فیروزبخت روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پویش با هدف فرهنگ‌سازی در خدمت به مردم و به نیابت از سید محرومان و در ایام ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، توسط کارکنان پزشکی قانونی استان آغاز شد.

وی اظهار داشت: همچنین با بهره‌گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه راه شهدا و الگو قرار دادن راه شهدای خدمت، پویش نذر خدمت به نیابت از ۲۴ هزار شهید استان به اجرا درآمد.

مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان افزود: در این پویش کارکنان اداره کل پزشکی قانونی استان، خدمت خود را در خارج از ساعات اداری بصورت رایگان ارائه می‌دهند.

وی یادآور شد: شهید آیت‌الله رئیسی همیشه دغدغه خدمت به مردم را داشت و در همین راهِ مقدس جان برکف گذاشت که خدمات و توفیقات او در منظر و نگاه مردم ما همیشه به یادگار خواهد ماند.
مدیرکل پزشکی قانونی اصفهان با اشاره به اهمیت و جایگاه این مجموعه گفت: جذب و نگهداری پزشک در پزشکی قانونی استان با مشکل مواجه است و کمبود پزشک از کمبودهای اساسی ماست.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش‌های پزشکی قانونی استان، کمبود فضای فیزیکی است بطوریکه اکنون تنها ۱۰ شهرستان استان دارای ساختمان تملیکی هستند و سایر ادارات ما در شهرستان‌های دیگر در ساختمان‌های امانی یا استیجاری استقرار دارند.

فیروزبخت یادآور شد: قدمت و کمبود فضای فیزیکی در ساختمان فعلی پزشکی قانونی، چالش دیگر این مجموعه است که در صورت تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل پروژه در حال ساخت و انتقال سالن تشریح و آزمایشگاه‌های پاتولوژی و سم‌شناسی از محل فعلی، این مشکل تا حدودی رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی در سانحه هوایی به همراه همراهانش، به مقام رفیع شهادت نایل شد.

نظر شما