شناسهٔ خبر: 67003812 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» اجرا می‌شود

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی از اجرای طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» در ایام ویژه زیارت حضرت رضا(ع) و با هدف زنده نگهداشتن یاد شهیدجمهور و شهدای خدمت خبر داد.

صاحب‌خبر -

جعفر رئیسیان‌زاده از اجرای طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» با توزیع بسته آش نذری در میان جلسات روضه‌خوانی خانگی در مشهد خبر داد و گفت: با توجه به این که هفته جاری مصادف با روز زیارتی امام رضا(ع)، دحوالارض و شهادت امام جواد(ع) است و در این ایام شیعیان و محبین حضرت، مجالس متعدد روضه‌خوانی و اقامه عزا برپا می‌کنند و از طرف دیگر شاهد برگزاری محافلی برای زنده زنگه داشتن یاد شهدای خدمت هستیم، طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» با مشارکت آستان قدس رضوی و همکاری هیئات مذهبی برگزار می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: فراخوانی از سوی آستان قدس رضوی اعلام شد مبنی بر این که محافل مردمی مانند روضه‌های خانگی خانم‌ها، آقایان و یا هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند تا با همکاری آستان قدس رضوی آش نذری به نیابت از شهدای خدمت طبخ و در بین مردم توزیع شود.

وی افزود: در اجرای طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» در بسته آش نذری شامل اقلام غذایی شامل حبوبات، روغن کشک و همچنین اقلام فرهنگی مانند کتاب، پوستر و پرچم قرار دارد.

رئیسیان‌زاده گفت: در این بسته اقلام غذایی شامل ۴ قلم حبوبات، کشک و روغن که برای 60 نفر پیش‌بینی شده است، بعد از مشخص شدن تاریخ و مکان مجلس از سوی آستان قدس رضوی در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی یادآور شد: همچنین پرچم‌های اقامه عزا با مضمون «فانکم وسیلتی الی الله؛ شمایید دستاویز من به درگاه خدا» و تصاویری از شهدای خدمت نیز از سوی آستان قدس رضوی تهیه شده که به محافل روضه خانگی و هیئات مذهبی تقدیم می‌شود تا بتوانند مجلس خود را با این پرچم‌ها و تصاویر مزین کنند.

رئیسیان‌زاده با اشاره به این که از ۱۱ خرداد ماه ثبت‌نام‌ این طرح آغاز شد، اظهار کرد: با استقبال خوبی که از طرح «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» انجام شد، تا پایان هفته شاهد برگزاری ۵۰۰ محفل در قالب این طرح در مشهد خواهیم بود.

وی با بیان این که از ابتدای شهادت شهدای خدمت تا روز اربعین آن‌ها برنامه‌های مختلفی با «هشتگ چله خدمت» از سوی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. خاطرنشان کرد: یکی از این برنامه‌ها «ایران، خانه حضرت رضا(ع)» است که با مشارکت مردم، مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما