شناسهٔ خبر: 67001807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان

با هدف توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی فارس کمپین

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ظرفیت گردشگری فارس و نامگذاری آن به عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع)، گفت: اجرای کمپین «مثلث کرامت نور» یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم  توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی فارس به ویژه شهر شیراز است که با محوریت سه قطب مشهدالرضا، حرم مطهر حضرت معصومه (س) در قم و حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز اجرا می‌شود.
ثابت اقلیدی افزود: اجرای کمپین مثلث کرامت نور، جذب بیشتر زائران داخلی و خارجی را هدف قرار داده و قرار است در مرحله نخست، توسعه گردشگری مذهبی داخلی دنبال می‌شود.
به گفته او در مرحله بعدی طرح مثلث کرامت نور، معرفی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در کشور‌های شیعه دنبال می‌شود که ابتدا به صورت آزمون و پایه، کشور لبنان مد نظر قرار گرفته است.
ثابت اقلیدی گفت: بر این اساس برای شیعیان لبنانی که به مشهد سفر می‌کنند، تور‌های آشناسازی برگزار می‌شود و سپس میزبان شهروندان لبنانی در شهر شیراز هستیم.
وی همچنین از کمپین مثلت خلیج فارس به عنوان یکی دیگر از کمین‌هایی که قرار است در فارس اجرا شود نام برد و گفت: این کمپین با رویکرد توسعه گردشگری دریایی و بین سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افزود: این کمپین بین دو استان دریا محور و استان فارس با قدمت تاریخی و در پس‌کرانه‌های خلیج‌فارس و وجود مراکز تجاری، خدماتی، پزشکی، طبیعی و گردشگری است.
به گفته او، این کمپین مبتنی بر بازاریابی گردشگری دریایی و دریا محور به‌عنوان یکی از فرصت‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم است و به‌صورت تکنیکال در راستای توسعه گردشگری در جنوب کشور و به‌ویژه توسعه گردشگری دریایی دنبال خواهد شد.

توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان توسعه گردشگری مذهبی فارس با هدف قرار دادن کشور‌های مسلمان

نظر شما