شناسهٔ خبر: 66995003 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مبارزه با اشغالگری صهیونیسم نقطه اشتراک دانشجویان آمریکایی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، مبارزه با اشغالگری صهیونیسم را نقطه اشتراک دانشجویان آمریکایی و جبهه مقاومت عنوان کردند.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در حالی که جنگ غزه وارد نهمین ماه خودش شده است، تداوم این جنگ و کشتار فلسطینیان و مردم غزه بیش از پیش افکار عمومی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب خشم و عصبانیت مردم کشور‌های مختلف جهان بویژه جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا شده است. بر همین اساس هم شاهد برگزاری تجمع‌ها و راهپیمایی‌های اعتراضی دانشجویان دانشگاه‌های جهان بودیم.

حال در این میان انتشار نامه‌ای از طرف رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین موجی از واکنش‌های بسیار گسترده و گوناگون را در میان رسانه‌های مختلف و شخصیت‌های سیاسی منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد کرده است.

امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، ادراک و احساسات مشابه برای مبارزه با اشغالگری صهیونیسم در فلسطین با هدف مبارزه مشترک و توقّفِ ظلم آشکار شبکه تروریست و بی‌رحم «صهیونیست» بر ملّت فلسطین را به عنوان نقطه اشتراک میان دانشجویان معترض و جبهه مقاومت عنوان کردند.

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که مخاطبان نامه رهبری کدام دانشجویان هستند؟ پاسخ واضح و روشن است، مخاطبان نامه ایشان جوانان و دانشجویان معترض آمریکایی هستند که از وجدانی بیدار و آگاه برخوردار بوده و با هدف دفاع از مردم غزه به خصوص زنان و کودکان این باریکه در برابر ماشین جنگی و متجاوز رژیم صهیونیستی جنبش‌های اعتراضی بزرگ و گسترده‌ای را در سراسر دانشگاه‌های آمریکا به راه انداختند.

دانشجویان آمریکایی که بعد از هشت ماه جنگ غزه و حمایت و پشتیبانی تمام عیار دولت آمریکا و سران کاخ سفید حالا آگاه و هوشیار شدند و در جریان واقعیات میدان جنگ قرار گرفتند به خوبی با تشخیص حق از باطل در طرف درست تاریخ ایستادند و با آغاز تجمع‌ها و اعتراضات دانشجویی خود دانشگاه‌های آمریکا را فتح کردند. ضمن اینکه آنها با تحت فشار قرار دادن دولتمردان کشور خود خواستار کاهش سطح حمایت و پشتیبانی آنها از رژیم کودک‌کش صهیونیستی شدند.

از طرف دیگر موضوع مهم در نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکا، اشاره معظم‌له به اقدامات و فعالیت‌های این دانشجویان در سطح دانشگاه‌های آمریکا بود. ایشان در نامه خود، حمایت از مردم فلسطین، مبارزه با اشغالگری و تشکیل بخشی از جبهه مقاومت را ازجمله اقدامات این دانشجویان عنوان کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه خود خطاب به دانشجویان موضوع گسترش و توسعه جبهه مقاومت را مورد توجه خود قرار دادند. بر این اساس باید گفت آن چیزی که این پدیده را بسیار بااهمیت جلوه می‌دهد شکل‌گیری هسته‌های مقاومت و تولد مبارزان فلسطینی از میان سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی است.

بر همین اساس هم اگر نگاهی به گسترش و توسعه جبهه مقاومت، داشته باشیم درمی‌یابیم که این رشد و گسترش مقاومت از ابتدای اشغال سرزمین‌های فلسطینی آغاز شده و تا امروز نیز همچنان ادامه داشته و هر روز نسبت به روز قبل از خود قدرتمندتر شده است.

از طرف دیگر رهبری در این نامه به خوبی و درستی به موضوع «دفاع از خود، تروریست نیست» اشاره کردند. زیرا مقاومت و مبارزه با دشمن اشغالگری که بیش از هشت دهه است سرزمین و خاک فلسطینیان را تحت اشغال خود درآورده نه تنها اقدامی تروریستی نیست بلکه عملی قهرمانانه محسوب می‌شود.

در پایان باید گفت که ملت فلسطین مردمانی بزرگ و قهرمان هستند که بیش از هشت دهه است در سرزمین خود علیه رژیم صهیونیستی و ارتش و نیرو‌های جنایتکار آن در حال مقاومت و مبارزه هستند و این اقدام آنها تا زمان آزادسازی سرزمین‌های خود و بیرون کردن اشغالگران صهیونیست ادامه خواهد داشت و در این مسیر مشاهده می‌کنیم که با رشد و گسترش جبهه مقاومت در ساسر جهان، روز شکست دشمن صهیونیستی و پیروزی ملت فلسطین نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما