شناسهٔ خبر: 66985328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم گرامیداشت آیت الله احسانبخش در گیلان برگزار شد

رشت - ایرنا - مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت آیت الله حاج صادق احسانبخش نماینده اسبق ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز یکشنبه با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه دراستان و جمعی از مدیران و مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در مصلای رشت و با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، یاد و خاطره آیت الله حاج صادق احسانبخش که از سال ۵۹ تا ۸۰ به عنوان امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان فعالیت داشت، گرامی داشته شد.

در این مراسم که آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، اسدالله عباسی استاندار ، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قدس استان و سایر مسئولان حضور داشتند، فعالیت و عملکردهای آیت الله صادق احسانبخش در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بازگو شد.

همچنین به این مناسبت مراسم سینه زنی و نوحه خوانی انجام و در پایان این مراسم نیز مزار آیت الله حاج صادق احسانبخش در مصلای امام خمینی (ره) رشت توسط مسئولان ارشد استان گلباران شد.

آیت الله حاج صادق احسانبخش در سال ۱۳۰۹ در روستای لیف شاگرد از بخش تولمات شهرستان صومعه‌سرا به دنیا آمد؛آیت الله صادق احسانبخش در فروردین ماه سال ۱۳۶۱ در مسجد کاسه فروشان رشت مورد حمله تروریستی قرار گرفت و پس از سال ها تحمل جراحت ناشی از این اقدام، چهاردهم خردادماه سال ۱۳۸۰ دعوت حق را لبیک گفت.

نظر شما